2014. 12. 01.

A Bombardier gyártja Bécs új villamosait

A Wiener Linien közlése szerint lezárult a villamosbeszerzésre kiírt tender. Az eredmény pedig meglepő az eddig jobbára a Siemens termékeit preferáló vállalatnál: 2018-tól jöhetnek a Bombardier Flexity villamosok az osztrák fővárosba.





Egyelőre még nem ismertek a pontos részletek, de a Wiener Linien már közölte: 2018-tól a Bombardier szállíthatja az új bécsi villamosokat. A még 2013 végén kiírt nemzetközi tender keretében számos jelentkező közül a kanadai-német gyártó bizonyult a legjobbnak, így ők szállíthatják az új, teljes egészében alacsonypadlós járműveket, amelyek 2018-tól válthatják ki az utolsó E2-es sorozatú járműveket. A Wiener Linien a következő hetekre ígért részletesebb tájékoztatást, ugyanis még tart a tíz napos szerződéskötési tilalom, ahogy az általában a nemzetközi tenderek esetében lenni szokott.
Annyi viszont már bizonyos, hogy a villamosokból összesen 156 darabot rendelhet a Wiener Linien, összesen 562 millió euró értékben. Az utolsó kocsikat 2026-ig adja át a Bombardier, eddigre az utolsó magaspadlós villamos is eltűnik majd Bécsből. A 34 méter hosszú kocsikban 211 utas fér majd el.

A Wiener Linien új Bombardier Flexityjének látványterve
(grafika: DÖLLMANN DESIGN + ARCHITEKTUR Z / Wiener Linien)

A döntés és a közlés azért is meglepő, mert eleddig a társaság jobbára a Siemens termékeit preferálta: ők szállítják az ULF-villamosokat és a v/V sorozatú metrókocsikat is. Igaz, a Bombardier sem ismeretlen: a Rotaxot megvásárló cég ugyanis az E1-es és az E2-es sorozatú villamosok, valamint az U6-os vonalon közlekedő T és T1-es motorkocsik gyártásában is segédkezett. Természetesen az E1-es és az E2-es sorozat leváltása továbbra is napirenden van és ez nem is változott érdemben. Előbb a még forgalomban lévő E1-esek búcsúznak és az új Bombardier-villamosok sorban váltják majd ki az E2-eseket is. Mindeközben még további 15 A1-es és 30 B1-es ULF is érkezik majd a Wiener Linienhez, ám a mostani döntés szerint a korábban a Siemens ellen lobbizó Bombardier láthatóan sikerrel járt.
Amennyiben újabb részletek derülnek ki, természetesen megosztjuk azokat olvasóinkkal is.

Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. Az E1-esek és E2-esek leváltási rendjén nem változott semmi. A mostani közlemények szerint is 2026-ig tart majd, amíg a Flexityk leváltják az utolsó E2-est is. Az E1-esek nagy része amúgy is búcsúzik, Flexityk ide vagy oda, mivel a korább kötött szerződések szerint a következő években még érkezik 40 db B1-es típusú ULF szerelvény.
    Az E2-esek a 2020-as évek közepéig történő leváltása eddig is szerepelt a tervekben, csak azt nem lehetett ugye tudni, milyen jármű fogja leváltani őket.

    Mindenesetre nagyon örülök ennek az eredménynek, végre jó irányba fejlődik a beszerzési [nem csak üzlet-]politika!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyesbítek: 15 A1-es és 30 B1-es típusú ULF érkezik még.

      Törlés
    2. Köszi a kiegészítést!

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.