2015. 05. 26.

Újabb csuklósok

Münchenben láthatóan nem tétlenkednek, ha a buszflotta megújításáról van szó. Hiába, aligha véletlenül lett a bajor főváros közlekedési cége a legjobb Németországban. Ezúttal tizenhárom új csuklósbuszt állítottak forgalomba.






Látszólag csekély számú új busz állt forgalomba, de azért a 13 új, alacsonypadlós csuklósbusz csatasorba állítása mindenkor komoly eredmények számít. A müncheni MVG is így van ezzel: 4,4 millió eurót fordítottak az új buszok beszerzésére.

Otto Schultze, az MVG buszágazatának vezetője (balra) jelképesen átveszi az új buszok kulcsát az MAN képviselőjétől, Heiko Haumertől (jobbra)

Az MAN Lion's City G-k – hasonlóan a közelmúltban forgalomba állított Mercedes-Benz buszokhoz – megújult belső teret kaptak, azaz a kettes és a hármas ajtónál sokkal nagyobb lett a többcélú tér, így a kocsikon két kerekesszékes is utazhat egyszerre. Korábban általában egy kerekesszékes utas szállításával számoltak a buszok belső terének kialakításakor. Ám a nagyobb felülettel a nagy csomagokkal vagy babakocsival utazók is jól járnak, kényelmesebben utazhatnak a járműveken – a babakocsik számára a hármas ajtóval szembeni részt jelölték ki.

A hármas ajtóval szemben egy kisebb többcélú tér kapott helyet, ahol a babakocsis utasok kényelmesen utazhatnak

A tizennyolc méter hosszú autóbuszok hajtásáról egy 320 lóerős (235 kW teljesítményű), 10,5 literes dízelmotor gondoskodik, amelynek károsanyag-kibocsátása megfelel az Euro-6-os normáknak, ezen kívül pedig – ahogy minden MVG-s busz – részecskeszűrő gondoskodik a környezet minél kisebb terheléséről. A buszok mintegy száz utast szállíthatnak egyszerre.

Csoportképen az új csuklósok, az Oktoberfestnek helyet adó Theresienweise szélén, a Bavaria-szobor tövében
(fotók: MVG / SWM)

Az MVG jelezte: így már több mint háromszáz saját autóbusszal rendelkeznek és Münchenben az alvállalkozók kocsijaival együtt a legmagasabb kocsikiadás 445 autóbusz. Hozzátették azt is: a mostani járműbeszerzéssel nem állítanak le régi kocsikat, hiszen azokra a villamospályák felújítása miatt szükség van pótlóbuszként, az öregebb kocsik csak a pályafelújítások végeztével búcsúznak az Isar partjától.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.