2015. 05. 14.

Jön a duó-FLIRT!

Meglepő megrendelést kapott a svájci Stadler Rail az Aostai Régiótól. Az észak-olasz térség ugyanis öt bimodális, azaz teljesértékűen dízel és villamos üzemben is használható motorvonatot rendelt, összesen 43 millió euró értékben.


Öt FLIRT 3-as motorvonatot rendel az Aostai Régió a Stadler Railtől. A motorvonatok bimodálisak a gyártó szerint, ami azt jelenti, hogy teljesértékű járművek felsővezetékes és felsővezeték nélküli üzemben is. A vonatok 2018-ban állnak majd szolgálatba.
A megrendelő a gyártótól nem csak a járművek megépítését rendelte meg, hanem a járművezetők képzését és öt évre a teljeskörű karbantartást is, amelyet további három évre meghosszabbíthatnak a szerződés szerint, ez a 43 millió eurós járműbeszerzés összértékét 94 millió euróra növeli.

Az észak-olasz motorvonatok teljesértékű dízel és villamos járművek lesznek
(grafika: Stadler Rail)

A járművek a megszokott igényes, szellős térrel rendelkeznek. A három részes járművek villamos üzemben 160, dízel üzemben 140 km/h-s sebességgel közlekedhetnek. Az utastérben 178 ülőhely van, ezen kívül egy akadálymentes WC-t is kapnak a vonatok. A vonatok hajtását úgy méretezik, hogy a jövőben egy újabb középrésszel is bővíthessék őket.
A dízelüzemű hajtást a GTW 2/6-os és az észt dízel-FLIRT-motorvonatokból ismert módon, ez középső kocsirészben helyezték el. A villamos üzemben 2600 kW teljesítmény leadására alkalmasaak a vontatómotorok, dízelüzemben pedig 700 kW-os teljesítményt biztosít az Euro-IIIB-s előírásoknak is megfelelő motor.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.