2015. 09. 24.

Az Alstom hozza a NEC új vonatait

Elfogadta az Amtrak igazgatósága azt a javaslatot, hogy az Alstommal kezdjenek tárgyalásokat a Northeast Corridor új vonatainak beszerzéséről. Összesen 28 vonatot akar venni az amerikai szövetségi személyszállító vasúttársaság, az Alstom pedig rendelkezik a szükséges helyi gyártókapacitással és piaci tapasztalattal.



Összesen huszonnyolc nagysebességű vonat rendeléséről tárgyalhat az Alstommal az Amtrak, miután jóváhagyta az erre vonatkozó javaslatot a cég igazgatósága. A 2,5 milliárd dollár értékű beszerzés komoly eredmény lehet az Alstom számára is, akik a korábbi vonatokat is szállították a Washington D.C.–Boston–New York viszonylat számára. A most futó Acela Express szerelvények Alstom-Bombardier koprodukcióban készültek, ám azóta a Bombardier bezárta helyi üzemét. A járműbeszerzéssel korábban már foglalkoztunk, és akkor hírt adtunk arról is, hogy az Amtrak, illetve a hasonló járművek vásárlását tervező kaliforniai ügynökség felmentést kért az amerikai értékhányadot előíró törvények alól, mivel félő volt, hogy csak a tengerentúlról tudnak nagysebességű vonatot venni. Nos, a jelek szerint az Alstom pont megoldja ezt a problémát, mivel még jelen van helyi üzemmel és a szükséges technológiát is birtokolja - a tervek szerint a francia gyártó a Hornellben, New York államban lévő telephelyén építené a vonatokat és ez csak helyben 400, az államban pedig ezen túl további 350 munkahelyet jelent majd.

Az első, 2000-es pályaszámú Acela hajtófej gördül ki szerelvénye végén Boston Back Bay állomásról – cserélik őket hamarosan
(fotók: Magyarics Zoltán)


Az Amtrak korábban foglalkozott azzal is, hogy a meglévő Acela-vonatokat bővítse, ám végül új vonatok mellett döntöttek, miután a Californian High Speed Rail Authority is napirendre tűzte a járműbeszerzést 2014-ben. A két megrendelő hasonló igényeket fogalmazott meg a nyugati parti kollégákhoz képest, ám amíg ott 320 km/h-s tempóra alkalmas vonatokat szeretnének, addig az Amtrak 160 mérföld/órás sebességű vonatokat akar a NEC-re, opcióval arra, hogy valamikor 300-350 km/h-ra növeljék a vonatok sebességét.

Halász Péter, Magyarics Zoltán

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.