2015. 10. 14.

Reszelgetik a sebesvonatot

Alakítgatja a „sebesvonati” kínálatát a DB AG. A DB Regio 2014 áprilisa óta üzemelteti saját kockázatára a Berlin és Hamburg közötti IRE-járatot, aminek talán az eddigi legnagyobb átalakítása következik november 2-ától.





November 2-ától jelentősen átalakítja a Berlin és Hamburg közötti IRE-járatok kínálatát a DB Regio. A saját üzleti kockázatára üzemeltetett viszonylat meglehetősen jól prosperál, ám ennek ellenére alakítani kell a kínálaton az utazási szokásoknak megfelelően.
A DB Regio közleménye szerint a legforgalmasabb vonatok azok, amelyek csütörtöktől vasárnapig közlekednek, ezekbe a mostaninál is több kocsit soroznak majd be. A csekély forgalommal bíró időszakokban – hétfőtől szerdáig – viszont erősen megnyirbálják a kínálatot. A vasúttársaság közleménye szerint a reggeli vonatok Hamburgból Berlinbe, délután pedig az ellenkező irányba járnak majd, az ellenkező irányú vonatokat törlik. Ám a karácsonyi-újévi időszakban, december 17-étől január 4-éig minden nap napi két pár IRE közlekedik majd Berlin és Hamburg között.

A szombat esti IRE-járat érkezik Hamburg főpályaudvarára 2014. szeptember 20-án
(fotó: Halász Péter)

Ami szintén változás lesz: a december közepén életbe lépő új menetrendben egy órával később, 8 óra körül indulnak majd az IRE-járatok Berlinből. Megjegyzendő, hogy ezzel a lépéssel erősen veszélyezteti a DB Regio a vonat azon szerepét, hogy egy egynapos kirándulásra megérje igénybe venni a járatot – lévén majdnem dél lesz, mire az utas az első reggeli járattal Hamburgba ér és este nyolc előtt már jön is vissza a vonat. Kérdés, hogy így mennyi utas dönt az ICE-vonatok vagy éppen a távolsági buszok mellett az IRE-járatok helyett. Pedig nem is olyan régen még egészen sikeresnek látta a projektet a DB Regio.
Az új menetrendek a DB tematikus honlapján már elérhetők.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.