2016. 07. 28.

Megújuló földalatti megállók

Több német nagyvárosban a városi közlekedés gerincét elsősorban a gyorsvasúti járatok és azok belvárosi alagútjai jelentik. Ezek az 1970-es és az 1980-as években épültek, így felújításuk igencsak időszerű, az eltelt évtizedek meglátszanak az állomásokon. Most a DB AG harminckét megállóhely felújítását vette napirendre.


Az 1970-es és az 1980-as években több nyugat-német város közlekedési problémáira azt a megoldást látták a legmegfelelőbbnek, ha a városközpont alá vitték be az elővárosi vasúti hálózatot. A városokat átszelő alagutak épültek Münchenben, majd Stuttgartban és Frankfurtban is. A földalatti vonalszakaszok nem csak az S-Bahn-hálózat kulcsfontosságú szakaszai lettek, hanem az adott város közlekedésében is komoly szerepük van: gondoljunk csak bele, Münchenben csúcsidőben két percenként követik egymást a kettes vagy hármas csatolt motorvonatok, egyenként 1056-1584 főnyi kapacitást kínálva. Ez a komoly forgalom és az eltelt évtizedek is meglátszanak már az állomásokon, így a földalatti megállóhelyek felújítására vonatkozó programot indít el a DB AG.

A frankfurti főpályaudvar alatti állomás új arculata a látványtervek szerint

A programban megújul a frankfurti reptérnél lévő, a regionális vonatokat kiszolgáló állomás is

A program első lépéseként a frankfurti alagútban lévő nyolc megállóhelyet újítják fel és ezek közül idén nyáron, július 16. és augusztus 28. között kerül sor a Hauptbahnhof, a Hauptwache, az Ostenstraße és a Lokalbahnhof megállókra. A felújítás során az állomások új arculatot kapnak, megújulnak a fal- és padlóburkolatok, új művészi elemek kapnak helyet majd. Az akadálymentességet segíti majd a vakokat és gyengénlátókat vezető taktilis rendszer is, amelyet szintén kiépítenek ezeken az állomásokon.

Ami már elkészült: Frankfurt-Taunusanlage állomás előcsarnoka új padlóburkolatot kapott, amelyen láthatók a taktilis elemek és megújult az állomás (díszítő) világítása is
(a képek forrása a DB AG)

A következő évek során sor kerül majd a többi földalatti megállóhelyre is, így mindhárom említett hálózat állomásaira. A munkákat a DB AG a helyi közlekedési szövetségekkel és a városokkal egyeztetve, általában közös forrásokból végzik.

A müncheni Stammstrecke igencsak felújításért kiáltó Isartor megállója 2015 tavaszán

A Marienplatz a belváros alatti fontos átszállóhely, utasok tömege fordul itt meg naponta. A felvétel 2012-ben készült

A müncheni Karlsplatz (Stachus) megálló 2015 tavaszán: ekkor az aluljáró átépítéséhez kapcsolódóan újult meg az állomás egy része
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.