2017. 03. 21.

Herkules-tender másodszor

Eredménytelen volt és újra kiírja a használt EuroRunnerek beszerzésére vonatkozó tendert az ÖBB. Az osztrák vasút ugyan rendelkezik a típusból száz darabbal, de továbbiakra is szüksége lenne, viszont a járműveket már nem gyártja a Siemens, így csak a használt járművek piaca maradt az osztrákoknak. És az üzleti élet ott sem fenékig tejfel.


Februárban az ÖBB 19 különálló tendert írt ki használtan vásárolandó Siemens EuroRunner típusú mozdonyok megvásárlására, ám ez a tendercsomag eredménytelennek bizonyult. Az elaprózást az indokoltak, hogy így könnyebben nyélbe üthető az üzlet az egy-két mozdonyt üzemeltető és ennyit eladni kívánó társaságokkal, mintha egyben egy komplett flottát szeretnének megvenni. Ám az ajánlattételi időszak alatt egyetlen ajánlat sem érkezett Bécsbe.

Az ÖBB-nek van már száz Siemens EuroRunnere – további tizenkilencet venne hozzájuk, bár a tender eddig sikertelen volt

Most az ÖBB változtatott a kiíráson: eltűnt az a kitétel, hogy csak Herkuleseket vennének, hanem 19 bármilyen használt, üzemképes dízelmozdonyt vásárolnának, legalább ez került a tender szövegébe. Ráadásul nem 19 egygépes kiírást tettek közzé, hanem egyetlen, 19 mozdonyra vonatkozó ajánlattételi felhívás jelent meg. Az ajánlattételi határidő április 3-ában lett meghatározva.
Az ÖBB nem mellesleg a 181 valaha épült Siemens ER20-as közül százat üzemeltet, további öt pedig a Rail Cargo Groupon keresztül a Rail Cargo Carrier leánycégnél dolgozik, ezt a céget 2016-ban vették meg, akkor Privet Car Train (PCT) volt a nevük.

A hajnali napsugarak közepette Sopronból távozó Herkules – tizenkilenc újabb mozdonyt venne melléjük az ÖBB
(fotók: Halász Péter)

Az ÖBB a saját Herkuleseit 2016-os sorozatszámon 2002 és 2005 között állította forgalomba; a magánvasúti gépek pedig 2002 és 2011 között készültek. A Siemens kisebb exportsikereket is elért: módosított változata a típusnak Hong-Kongban, Litvániában és Iránban is viszonylag megbízhatóan üzemel. Az ER20-asok gyártását a Siemens 2011 őszén állította le. a típus utódja a Vectron DE mozdonycsalád lett.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.