2018. 02. 06.

Két új állomás az új pályáért cserében

Lassacskán már Berlin határain is túlmutató szappanoperává válik a Südkreuz és Blakenfelde közötti távolsági vasúti pálya megépítése, illetve annak terve. A II. Világháború előtt már létezett Dresdner Bahn helyreállítása ellen a helyiek gőzerővel tiltakoztak, ám most úgy tűnik, hogy két S-Bahn-megállóért cserében mégis megtörhet az ellenállás.


Berlin déli részén élőknek régi igénye, hogy több új megállóhelyet létesítsenek az S-Bahn vonalán, amelyet ma az S2-es viszonylat vonatai szolgálnak ki. Az egyik valóban S-Bahn-megálló lenne valahol a régi mariendorfi gázgyár közelében, a másik pedig a Buckower Chausse átépítését jelentené: a mostani S-Bahn-megálló mellett a távolsági vágányokon közlekedő személyvonatok is kapnának megállóhelyet, ezzel közelebb kerülhet a térség a városközponthoz.
A helyiek régi kívánságai teljesülhetnek ezzel és könnyen lehet, hogy az építendő távolsági vágányokkal kapcsolatos fenntartásaik is oldódnak majd: itt elsősorban a zajszennyezés és a vasútvonal elválasztó szerepe miatt aggódnak a térségben élők. Az eredetileg a Hauptbahnhoffal együtt átadandó vasútvonal a mai napig nem épült ,meg és most egyelőre úgy néz ki, hogy 2024-2026 körül kerülhet sor talán az üzembe helyezésre, ami Berlint és Drezdát mintegy negyedórával hozná közelebb egymáshoz.

Marienfelde álllomáson az S2-es vonal egyik szerelvénye. A nagyvasúti vágányokat csak a tehervonatok használják, de 2024-2026-ra akár már távolsági vonatok is haladhatnak itt
(fotó: Halász Péter)

A régi mariendorfi gázgyár helyén lévő Marienpark fontosságát jelzi, hogy a II. Világháború után megszállt Nyugat-Berlinben rendezett népünnepélyek egyik legfontosabbja, az 1961 óta az amerikai övezetben minden évben megrendezett Deutsch-Amerikanisches Volksfest 2017-ben a Marienparkban kapott helyett, ami jelentős tömegeket vonzott. A fontos rendezvényhelyszín miatt mindenképpen megérné az S-Bahn-megálló kiépítése.
A Buckower Chaussee megálló átépítése, bővítése pedig már régóta szerepel a város tervei között, az 1990-es évek közlekedésfejlesztési koncepciói között is szerepelt már a terv, amelyet jó eséllyel siker most a DB AG-val is elfogadtatni, hiszen a vasút fejlesztési terveit ők koordinálják.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.