2018. 03. 08.

X-faktor a bécsi metróban

Bemutatta az új metrókocsi-sorozat látványterveit a Wiener Linien. Az X sorozatú metrószerelvények 2024-től az U5-ös vonalon jelennek majd meg, de előbb, 2020-ban forgalomba állhatnak majd a meglévő vonalakon, ahol a „Silberpfeil” motorvonatokat is kiváltják a meglévő metróvonalakon.





Az X sorozatú metrókocsik lesznek az elsők, amelyek vezető nélküli üzemben is közlekednek majd. A Wiener Linien és a Siemens között létrejött szerződés szerint a legmodernebb metrókocsik közül 34 darab hatrészes szerelvényt rendelt a közlekedési cég, a gyártónak 2030-ig kell teljesíteni a teljes rendelést. Az X sorozatú metrókocsik előbb még járművezetővel állnak majd forgalomba az U1-U4-es vonalakon, ahol az 1970-es és 1980-as években épített „Ezüstnyilakat” váltják majd le. Ezen túlmenően vezető nélküli üzemben az U5-ös vonalon találkozhatunk majd az új vonatokkal.

Az új vonatok vezetővel...

...és vezető nélküli üzemben is közlekedhetnek

Az új metrókocsik a v/V sorozatú szerelvényekben már megszokott tágas utastérrel rendelkeznek majd, a szerelvény teljes hosszában átjárható lesz majd. A térfigyelő rendszerrel ellátott metrókocsik utastere klimatizált, az eddiginél több többcélú tér áll majd a terjedelmes poggyásszal, babakocsival vagy éppen kerekesszékkel utazók rendelkezésére. Az ülőhelyek az eddig megszokott bécsi páholyos elrendezés helyett részben páholyos, részben hosszanti elhelyezésűek lesznek. Az utastér világítását LED-es technikával oldják meg.

A vonaton az eddiginél több és tágasabb többcélú teret alakítanak ki

Az utastájékoztató rendszer is a legmodernebb lesz: az utasok már a vonaton tájékozódhatnak a következő állomás adottságairól, a kijáratok helyéről és a csatlakozó tömegközlekedési járatok indulási idejéről és helyről.
A Wiener Linien első körben 34 szerelvényt rendelt, további 11-re opciójuk van. A 111 méter hosszú vonatok 2,85 méter széles kocsiszekrényeiben összesen 928 utas fér el.

Az üléselrendezés szakít a bécsi, tisztán páholyos hagyományokkal – így több férőhely lesz a vonatokon
(grafika: Siemens Österreich / Wiener Linien)


Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Legalább olyan "szépek", mint a V sorozat. Üléselrendezés is borzalmas.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szeretek velük járni, szépnek találom, kerestem is nyakkendőtűt.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.