2018. 07. 20.

Hétvégi gyors – 2018. július 14-20.

Sikeres szurkolói vonatok az oroszoknál. Teljeskörű automatizálás Ausztráliában. Ritkít a portugál vasút, a holland vasút pedig egyre pontosabb. Hírösszefoglalónk.


Ingyen különvonatokat adott a fociszurkolóknak az RŽD


Moszkva | Oroszország – Mintegy 319 ezer szurkoló vette igénybe az orosz vasút, az RŽD különvonatait a labdarúgó világbajnokság idején. A vonatok 31 viszonylaton 11 várost kötöttek össze a mérkőzések idején. A szerelvények légkondicionált kocsikból álltak és akadálymentes utazási lehetőséget is kínáltak. A közlekedésüket mintegy 2300 vonatkísérő és 4000 állomási dolgozó segítette. A meccseknek otthont adó városok összesen 31 vasútállomásán, valamint a köztes megállóhelyeken az oroszok már korábban elvégezték az akadálymentesítéshez szükséges munkákat és az állomások területén wifit is kínáltak az utasoknak.
Az RŽD adatai szerint a legtöbben június 24-én vették igénybe aj áratokat, ekkor egy nap alatt 26 ezer szurkolót szállítottak az orosz vasutak összesen 45 vonaton, amelyet a meccsek belépőivel ingyenesen lehetett használni.
Az RŽD jelezte: felkészültek a hasonló rendezvényekre, a legközelebb a jövő tavaszi Téli Univerziádé rendezvényein segítik a tömegek szállítását Krasznojarszk térségében.


Automata vasércvonat - immár a teljes vonalon


Perth | Ausztrália – Valószínűleg nem igazán jó hír a helyi mozdonyvezető-szakszervezetnek, de újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a Rio Tinto báynavállalat automata vasúti projektje, az AutoHaul. A projektről korábban részletesen írtunk, majd tavaly októberben számoltunk be arról, hogy először közlekedett teljesen autonóm, mozdonyvezető nélküli tehervonat a zárt bányavasúton - akkor még csak egy 100 kilométeres szakaszon. Az ausztrál vasúti hatóság végül idén májusban adta áldását az automata üzemre a teljes vonalon, július 10-én pedig sikeresen leközlekedett a vonal teljes hosszán az első automata tehervonat. A Tom Price bányától a Cape Lambert kikötőig tartó 280 kilométeres utat a Rio Tinto forgalomirányító központjából felügyelték, mely az onnan 1500 kilométernyire fekvő Perth városában van. A vonat 28000 tonna vasércet szállított.


Fogynak a vonatok az Ibériai-félszigeten


Lisszabon | Portugália – Nem csak a MÁV-START küzd fenntartási kapacitáshiányból adódó járműhiánnyal, hanem újabban a Comboios de Portugal (CP, Portugál Vonatok) is kénytelen volt több regionális vonalon autóbuszos pótlást szervezni. A szolgáltatási színvonal csökken(t)ése általánosnak mondható az országban, a Pendolinoval közlekedtetett Alfa Pendular járatok helyett mozdonyvontatású Intecidades, az Intercidades helyett regionális szerelvények közlekednek. A járműpark átlagéletkora 40 év, karbantartásukat a munkaerőhiánnyal küzdő műhelyek egyre nehezebben végzik és új járművek beszerzésére sincs igazán forrás. Valószínűleg a Ferrovia 2020 programban felvázolt portugál és spanyol vasutak által közösen üzemeltetni tervezett Vigo/Porto–Madrid járatok sem valósulnak meg emiatt.


Már a holland vasutakhoz is állíthatunk órát


Amszterdam | Hollandia – Az első félévben országosan a vonatok 92,1 százaléka volt pontos, 5 perces hibahatárral pedig 96 százalékuk érkezett meg a célállomásra pontosan. A regionális szegmensben 95,2 százalékos eredmény mutatkozott. Az értékek korábban alacsonyabbak voltak a kevesebb vonat ellenére, tehát nem feltétlenül akadályozzák egymást a vonatok.


ÖBB kocsitender: a Siemens a befutó


Wien | Ausztria – Az ÖBB személykocsi-tenderén rendkívül meglepő módon jött a papírforma és a Siemens az esélyes pályázó. A railcolornews értesülései szerint az eredmény már megvan a tenderen, amelyen nappali és éjszakai forgalomra használható kocsikat rendelne az ÖBB, ám egyelőre még az ilyenkor szokásos türelmi idő ketyeg, amikor egyik fél sem nyilatkozhat a tenderről és annak eredményéről.

Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter, Magyarics Zoltán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.