2018. 08. 13.

Csak egy kép – Wien Westbahnhof

Öt év hosszú idő, ezt tudjuk. Olyannyira, hogy az öt évvel ezelőtt, 2013-ban készült képek ma már sok tekintetben akár történelmiek is lehetnek. Ilyen mostani felvételünk is, amelyet aligha ismételhetünk meg – a bécsi Westbahnhofon járunk.


Az ÖBB a 2010-es évek elején fogott bele a bécsi Westbahnhof felújításába. A komoly munka az 1950-es években épített csarnok felújítása mellett új üzlethelyiségek és irodaépület építését is magában foglalta, mégpedig úgy, hogy közben a forgalmat mindvégig fenntartották különféle ideiglenes létesítmények segítségével. Ekkoriban még ez a pályaudvar volt Bécsben a távolsági közlekedés középpontja a Südbahnhof bezárása után. Nem csak a nyugatra, hanem a keletre, így Magyarországra és Szlovákiába tartó távolsági vonatok is innen indultak, itt volt a bázisa a Railjet-vonatoknak is, mielőtt a matzleinsdorfi telephelyet megnyitották. A város talán legforgalmasabb állomásáról beszélhettünk ekkoriban.


Felvételünk pont ezért volt nagyon is hétköznapi 2013. augusztus 19-én, amint Budapestről Münchenbe tartó RJ 68-as mellett a St. Valentin felé tartó REX 1946-os számú REX200-as élén készülődik a 1116 130-as „FrontRunner” Taurus. A járat újdonság volt a 2012/2013-as menetrendi évadban, hiszen ekkor adták át a Wienerwaldtunnelt és a hozzá kapcsolódó új nagysebességű pályát. A vonalon kiépült Tullnerfeld állomást kiszolgálandó és a St. Pöltentől nyugatra eső városokat Bécshez „közelebb hozó” járatként indultak a REX200-asok a Railjetek miatt felszabadult egykori IC-kocsikból kiállítva.
Érdemes ak épen megfigyelni a mücheni Railjetet is: a felvétel a helyből induló egységet mutatja, ami erősítésként közlekedik – a tolatószeményzet már előkészítette a vonat közepére kerülő Taurust a csatlássra, az UIC-vezetékek is készenlétben lógnak a fogódzkodón.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.