2018. 08. 22.

Ütik a DB értékesítési cégét

Több fronton kénytelen harcolni a DB Vertrieb GmbH, a Deutsche Bahn értékesítési és utaskapcsolati alcége.






A Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv, Fogyasztóvédők Szövetségi Egyesülete) figyelmeztette a Deutsche Bahnt, mert meglátásuk szerint nem elég egyértelmű az augusztus 1. óta érvényes távolsági díjszabás reklámja. Legfőbb szempontként azt hozták föl, hogy bizonyos városokban a város területének csak egy részén használható a vonatjegy helyi közlekedésben, de erről a reklámkampányban nem hívják fel semmilyen módon a figyelmet. A figyelmetlen utazók könnyen futhatnak bele a nem megfelelő jegy miatti pótdíjazásba, amit a felhasználási feltételek egyedi szabályaira történő felhívással akár el is kerülhetnének.

A fogyasztóvédők megjegyzik, hogy a koncepció alapvetően jó, hiszen egy jegy elegendő az utazáshoz, de egy ilyen ajánlatnak a kiinduló és célváros teljes területén érvényesnek kellene lennie. Viszont a 60 közlekedési szövetség mindegyike a saját optimuma mentén alakítja ki a díjszabást, amibe meglehetősen nehéz beleilleszteni a DB-féle City-Tickethez hasonlító termékeket.

Az augusztus óta érvényes távolsági jegyfajtákat bemutató videó (videó: Deutsche Bahn AG)

Nehezebb frontnak tűnik a FlixMobility-vel kipattant legújabb vita, ahol a feltörekvő cég egészen a bíróságig elment. A zöld cég július végén perelte be a DB-t, mert véleményük szerint a menetrendi kereső alapbeállításai mellett sok esetben nem jelenik meg a vonatuk, amennyiben igen, a Sparpreis elérhetetlenségét hirdette az oldal. Utóbbira a DB szerint megoldást jelentett, hogy nemrégiben egyszerűen kivették a figyelmeztetést és szövegesen figyelmeztetnek a jegyváltás lehetőségeire.

A távolsági buszos piac bekebelezéséről ismert cég jelenleg Berlin–Stuttgart (volt Locomore) és Köln–Hamburg (volt HKX) viszonylatban üzemeltet vonatokat, de decembertől tervezik a Berlin–Köln és a Berlin–München viszonylatok beindítását is. Az André Schwämmlein által vezetett cég szerint a gazdaságilag megfelelő menetvonalak kiosztásánál még vannak problémák, de végső esetben fordulnak csak bírósághoz.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.