2019. 02. 19.

Csépkét kirúgták

Távozott 2019. február 19-ével a MÁV-START Zrt. eddigi vezérigazgatója, Csépke András. Utódjának neve is ismert már: a MÁV FKG Kft. vezetője, Kerékgyártó József követi a vezérigazgatói poszton.






Rövid közleményben adta hírül késő délután a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága, hogy Homolya Róbert, a MÁV Zrt. vezérigazgatója – és így felettese – február 19-i hatállyal felmentette a munkavégzés alól (póriasan: kirúgta) Csépke Andrást, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatóját. A távozó cégvezetőt Kerékgyártó József, a MÁV FKG Kft. ügyvezető igazgatója követi, aki a pályás cégnél is megőrzi vezetői beosztását – áll a közleményben. Iparági források szerint Csépke szekérrúdja jó ideje kifelé állt már, azonban tavaly ősz óta még nem sikerült találni a helyére egy új embert – úgy néz ki eddig, pedig még korábbi cégvezetőket is megkerestek a hivatalosan meg nem erősített hírek szerint. Kerékgyártó február 20-ától vezeti a személyszállító és többek között járműjavítással és vontatás-szolgáltatással is foglalkozó vasúttársaságot. Ezúton kívánunk neki sikeres munkát és kitartást az eléje kerülő kihívásokhoz.

Ezen már Trackman sem tudott segíteni... ;-)
(grafika: MÁV-START / RegionalBahn archívum)

Nyitóképünkön Csépke András még 2014-ben, amikor nyilatkozott üzemeltetési vezérigazgató-helyettesként a RegionalBahnnak is az IC+-kocsi bemutatásakor. Tőle a nézőnek jobbra Stósz István, a cég akkori főmérnökségének vezetője
(fotó: Halász Péter)


Magánvélemény

Megmondom őszintén, személy szerint üdvözlöm Csépke András távozását, bár hozzá kell tennem, hogy Homolya Róbert döntése már az ő első munkanapján is elkésett lett volna. Csépke András – immáron – volt az a cégvezető, akinek a regnálása alatt talán a legnagyobbat zuhant a vasúttársaság megítélése. Sorozatosan lemondott vonatok, gyatra üzemirányítás, még gyatrább utastájékoztatás (amiben persze a pályavasút is ludas ám), felelőtlen kocsigazdálkodás és következetlen személyzeti politika jellemezte az amúgy kifejezetten utasellenes, a fizető utasok elől egyszerűen menekülő Csépke Andrást. Igen, menekülésről van szó, hiszen én magam is többször próbáltam vele fizető utasként tárgyalni – pont olyan hatékonysággal, ahogy ő irányította a céget. Fő bűnei közé sorolható még a Metropol EN kivégzése és értelmetlen, gazdaságilag alapvetően veszteséges újraindítása is. És akkor még az IC+-projektről nem is beszéltünk – ezt megtette már a kocsigazdálkodás kapcsán számos más szakmai fórum. Remélni tudjuk csak, hogy pénz- és erőforrás-pazarló IC+-projektet az elsők között függeszti fel, majd állítja le Kerékgyártó úr.

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. 'Magánvéleményt' nem kívánok megfogalmazni - elég annyi, megkönnyebültem, az Általatok is jegyzett szakmai kritikát messzemenően osztottam. Sokkal inkább a jelen és jövő izgat. Ami leginkább felbosszant és nyugtalanít a kocsigazdálkodáson kívül, az az, ahogyan nem is próbálkoznak a regionális hálózatokkal és inkább csak elszabotálják a menetrend- és szolgáltatásfejlesztést. Többé-kevésbé közismerten azt tervezik, hogy az EU-választás utáni időszakban most már több tucatnyi vonalat kivégezzenek, miközben erősen fogy a levegő, csak az apátia látszik növekedni.

    Kerékgyártó urat áttételesen ismerem csak. Az ő idejének majdani megítélése szerintem leginkább azon múlik:
    + Fog-e ezen változtatni? Legalább abban a mértékben, hogy a Megrendelő / politika ebben partner, vagy legalább nem köti a kezét: akar-e és tud-e valamit kezdeni a térségi hálózatokkal, beleértve a trianoni határ által átvágott regionális kapcsolatokat is? Kerékgyártó időnként biztos "kinézett irodája ablakán", aránylag jól ismerheti ezt a világot. Nem csak egyetlen vezetőn múlik, de tehetséges, jószándékú vezető ki tud harcolni magának szabad teret.
    + A MÁV Csoport szakmai konszolidációjából sikerül-e, kivenni a részét? Nagyobb teret enged-e az érdemi szakmai munkának, vissza tud-e csábítani a céghez korábban lemorzsolódott, jóravaló vasutasokat, az utánpótlás terén tud-e eredményeket fölmutatni?
    + Nem csak józan, szakmailag felkészült cégvezetőnek bizonyul-e, hanem üzleti víziója is kialakul a Start szerepét illetően a személyközlekedési piacon; illetve ilyen vízióval rendelkező vezetőkkel, munkatársakkal alakít ki gyümölcsöző munkakapcsolatot? Annak érdekében, hogy ott nyomulhasson a cég, ahol az elérhető erőforrásokkal rövidtávon lehet, illetve ahol múltbeli mulasztások miatt a legnagyobb potenciál áll fenn - térségi vasutak, leépített/leamortizált távolsági alapszolgáltatás (gyors ÉS InterCity - díjszabázati anomáliák írtása nem utolsó sorban), fizető és ezen belül céges utazók, bizonyos nemzetközi viszonylatok ... ...

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.