2019. 02. 22.

Hétvégi gyors – 2019. február 17-22.

A tervezett határidőnél egy héttel korábban indul a forgalom a metró felújított szakaszán – Berlinben. Ott, ahol amúgy egy hídfelújítás egy városrész áramellátását is meg tudja bénítani. Cseh mozdonyok a szlovén piacra. Hírösszefoglalónk hétvégén.


Előbb lett kész a metrófelújítás


Berlin | Németország – Magyarországról és a budapesti M3-as metró felújításának tempója mellől nézve egészen hihetetlen dolgot művelt a BVG. A közlekedési cég ugyanis az U7-es metró déli szakaszán január óta tartó felújítást egy héttel korábban befejezte, így az utazók ismét birtokba vehetik a tervezettnél korábban, már február 25-ével a megszokott rend szerint jár majd a metró a Gropiusstadtban is. A BVG közölte: a Blaschkoalle és a Parchimer Alle közötti szakaszon az 1960-as években épült kéregvezetésű, illetve másfeles mélységű alagút szigetelését újították fel, cserélték korszerűbbre. A három műszakban végzett munkára mintegy egymillió eurót költött a BVG. A tervek szerint március 3-án adták volna vissza az utasoknak ezt a szakaszt, éppúgy, mint az U3-as metró Spichernstraße és Wittenbergplatz közötti, szintén felújítás alatt álló részét.


„Kell egy kis áramszünet”


Berlin | Németország – Szokatlan esemény zavarta meg a berlini villamosközlekedést február 19-én délután. Bár az áramszünet önmagában nem újdonság, a gyakorlatban azonban ilyet még nem élt át „békeidőben” a BVG: mintegy harmincezer lakás maradt áram nélkül és megszűnt az elektromos művek részéről a betáplálás a villamosvasút áramátalakítói felé is. Az áramkimaradás elsősorban Köpenick óvárosát érintette, az itt közlekedő 27-es, 62-es és 68-as villamosok közlekedésében komoly akadályok keletkeztek, a járatok csak a betétjárati végállomásokig vagy más végállomásra terelve jártak. A villamosok helyett nagy befogadóképességű taxik jártak, a 68-as járat helyett pedig a grünaui S-Bahn állomásig hosszabbították meg a 168-as autóbuszt.
Az áramkimaradás a gyorsvasút életében is gondokat okozott: Grünau térségében biztosítóberendezési gondok akadtak, így S46-os ritkábban, az S85-ös pedig rövidített útvonalon közlekedett.
Az áramszünet olyan szintű gondokat okozott, hogy a térségben több mobilszolgáltató sem tudta működtetni a bázisállomásait, a telefonos segélyhívó számok sem működtek, így ha bárkinek rendőri vagy tűzoltósági segítségre lett volna szüksége, csak személyesen, az első ilyen intézménynél tudott volna segítséget kérni.

A megrongált nagyfeszültségű kábel egy darabja. Emiatt szűnt meg az áramszolgáltatás Köpenick óvárosában
(forrás: DPA)

Az áramellátási kimaradás oka az volt, hogy a városrészben található Salvador-Allende-hídon sürgős felújítási munkákat kellett elkezdeni, a munkák során pedig elvágták a hídon át vezető egyik erősáramú kábelt, amely a városrész energiaellátását biztosította. Az áramszolgáltató, a Vattenfall munkatársai az áramszolgáltatást szerdán késő estére tudták csak helyreállítani.


Autóböjt 2019


Frankfurt am Main | Németország – A Verkehrsgesellschaft Frankfurt am Main (VGF) és a book-n-drive autómegosztó közös akciót hirdetett a címben jelzett névvel. Az akcióra február 26-ig jelentkezhetnek a frankfurti lakó- vagy munkahellyel és saját névre szóló járművel rendelkezők. Cserében legalább hetente egy alkalommal kell posztolni valamilyen közösségi médiában és az autó kulcsát a VGF-nek kell leadni. Az eredményes jelentkezést benyújtók egy bérletet és 250 € keretet kapnak kezdéskor, amit március 6. és április 18. között használhatnak föl.


Déli nyitás a CZ LOKO-nál


Česká Třebová | Csehország – Bár a CZ LOKO mozdonyai elsősorban azokon a piacokon népszerűek amelyeken ČKD hasonló járművei, az utóbbi időben több olyan vasúttársaság is vásárolt tőlük, aki a néhai gyártótól nem. Legutóbb a Terminali Italia vásárolt kettőt az EffiShunter 1000 típusú mozdonyból. Az olasz cégnek a CZ LOKO-tól nem ez az első mozdonya, a meglévő négy tagú flottát bővítették hatra.
Piacnyitásról van szó Szlovéniában is: az eddig főként „hazai” (jugoszláv) és kanadai mozdonyokkal operáló SŽ (Slovenske železnice) is vásárolt a Česká Třebova-i cégtől. Elsősorban a koperi kikötőt fogja kiszolgálni az a négy, szintén EffiShunter 1000 amiket INDUSI-val is felszerelnek, így akár a balkáni országokba is átjárhatnak.


Új járművek az S34-en


Prága | Csehország – A prágai S34-es viszonylat 2012 decembere óta lézetik és azóta a KŽC Doprava biztosítja a szolgáltatást rajta. Elindulása óta főleg Szlovákiából vásárolt 810-es sorozatú (nálunk Bzmot, majd 117-es sorozat), LIAZ motoros, Praga-váltós motorkocsikból állt. A héten azonban forgalomba állt az első „Hangya”, a zólyomi főműhely (ŽOS Zvolen) 813-as sorozatú kétszekciós, részben alacsonypadlós motorvonata, ezzel egész nap biztosítva a közvetlen, gyors és immár akadálymentes kapcsolatot a Praha-Masarykovo pályaudvar és Praha-Čakovice állomások között.


Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter, Mellár Marcell

2 megjegyzés:

  1. "...a munkák során pedig elvágták a hídon át vezető egyik erősáramú kábelt, amely a városrész energiaellátását biztosította."

    Pf... Ilyen mutatványokat Kínában szokás. Komolyan, egy rossz szavuk nem lehet, ha valamit buknak a németek Kína ellenében, ha előbbiek is elkezdik ezt a trehány, suttyó munkavégzést. Rastatt alagút, kiégő ICE (röhögött mindenki, de anno Kínában is egy Velaro alapú jármű égett ki nagyon hasonló módon), most meg ez? Téveszme csupán a legendás német precizitás vagy ez a teljesítmény az, amit akkora pátosz övez?

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.