2021. 11. 25.

Tervrajzokat cserélnek

Újabb gyártó-termék párosokat tanulhatunk meg hamarosan, hiszen az Alstom és a Bombardier fúziója még nem zárult le teljesen. Viszont az EB-vel kötött megállapodás miatt fent kell tartani a piaci versenyt.






Újabb lépést tett az Alstom a Bombardier felvásárlása okán tett vállalásainak rendezését tekintve: a CAF veszi át a kiárusításra kijelölt motorvonati platformokat. Ahogy azt már többször megírtuk, a nem túl sikeres Bombardier Talent 3 és az Alstom Coradia Polyvalent is kalapács alá kell kerüljön az Európai Bizottsággal kötött versenyjogi egyezség hatására. A várhatóan április és szeptember között lezáruló tranzakció keretében a spanyol cég viheti a két termék mellett az elzászi Reichshoffenben található gyárat is. A felek a munkatársak átvételének részleteiről az érdekképviseletekkel is meg kell egyezzenek és be kell szerezniük a szükséges hatósági engedélyeket is, emiatt alakult az igen tágnak mondható időablak.

A Coradia Polyalent karrierje nem indult zökkenőmentesen, de mára elterjedt típusnak számít a francia piacon. Berky Dénes tavasszal készült képén egy Léman Express dizájnaja szerint festett példány látható.

A CAF számára ez egy újabb fejlődési lépést jelent a francia piacon, ahova egy 2 éve kötött szerződés keretében már szállíthatnak a 2024-ben esedékes üzemkezdetre 28 Confort200 típusú motorvonatot Intercités szolgáltatáshoz. Ehhez a múlt héten sikerült a Société Générale nevű banktól 107,9 millió euró értékben zöld kötvényeket vásárolni, amivel ellentételezik a gyártás során felmerülő károsanyag-kibocsátást. A korábbi hírek szerint a Škoda Transportation is érdeklődött a portéka iránt, de végül mégsem a cseh cég lett a befutó.

Van, amiért nem kár. A Talent 3 nagy valószínűséggel csak formálisan kerül az új tulajdonoshoz, hogy utána legfeljebb a garanciális kérdésekben tudjanak segítséget nyújtani.

A konszolidáció megint a hennigsdorfi gyárat érinti rosszul, hiszen az ÖBB-nek eladott Talent 3-asok gyártását augusztusban végleg leállították és azóta csak a Västtrafik X80-asait építik, ami messze nem terheli ki a kapacitásokat.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.