A minap aláírásra került az a szerződés, amelyben a Deutsche Bahn AG összesen ötvenhat új Alstom-gyártású motorvonatot szerez be. A DB Regio leányvállalata üzemeltethető majd a Köln környéki dízelüzemű hálózatot, ide érkezik majd az új fejlesztésű motorvonat-család. Az új járművekkel a most üzemben lévő Talbot-féle, 644 sorozatú dízel-Talenteket és az 1990-es évek elején beszerzett 628-as motorvonatokat váltják majd le.
Az új járművek csatasorba állásától a DB Regionál további utasszám-növekedést várnak azon a hálózaton, ahol ma is napi átlag 56 ezer utast szállítanak. Az új motorvonatokat a hírek szerint az Alstom salzgitteri gyárában építik majd – korábban itt mintegy hétszáz munkahely megszüntetéséről volt szó.
A Coradia LINT 81-es látványterve
Az új járművek csatasorba állásától a DB Regionál további utasszám-növekedést várnak azon a hálózaton, ahol ma is napi átlag 56 ezer utast szállítanak. Az új motorvonatokat a hírek szerint az Alstom salzgitteri gyárában építik majd – korábban itt mintegy hétszáz munkahely megszüntetéséről volt szó.
A vonatok 325 millió euróval, nagyjából 86,1 milliárd forinttal könnyítik a DB AG pénztárcáját.
Eközben a DB AG egy új tendert is előkészített: összesen 620 új dízelmotorvonatot vásárolnának 2012 és 2020 között. A járműtendert három részre bontották. Az első adag 120 darab, 120 km/h engedélyezett sebességű jármű gyártásáról és szállításáról szól. A másodikban 350 darab 140-es tempóra alkalmas vonatot vennének, míg a harmadik szériában 150 darab, százhatvannal száguldó vonatot venne a német vasút.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgFty3JjgSWU00HFULpv6FdefMNK5K0PvrEhi6FqmUBnUc9r1sFgT8qO7I_48xzPQV7LG9ZKF3EYKNU4UqdEY5QSadrPoQi3Q7L3Ck8o8d-uKIhyphenhyphenjH679_5kvpgxLt-z2AAV5E45eoejRI/s400/coradia-lint-54.jpg)
Így fest majd a Coradia LINT 54-es a kölni főpályaudvaron
(a képek forrása: Alstom)
(a képek forrása: Alstom)
Eközben a DB AG egy új tendert is előkészített: összesen 620 új dízelmotorvonatot vásárolnának 2012 és 2020 között. A járműtendert három részre bontották. Az első adag 120 darab, 120 km/h engedélyezett sebességű jármű gyártásáról és szállításáról szól. A másodikban 350 darab 140-es tempóra alkalmas vonatot vennének, míg a harmadik szériában 150 darab, százhatvannal száguldó vonatot venne a német vasút.