2011. 06. 08.

Maradhat a 68-as?

Nemrégiben még arról érkeztek a hírek, hogy veszélybe került a berlini „Uferbahn”, azaz a 68-as villamos. A hangulatos, majdnem városközi jellegű villamosvonal korszerűsítése ugyanis rengeteg pénzbe kerülne, ráadásul számos szigorú környezetvédelmi előírásnak kellene megfelelni. A helyiek tiltakoztak, a nagypolitika pedig talán megmozdulni látszik.



Némi reménysugár csillant fel a berlini 68-as villamost féltők számára. A város közlekedésért is felelős városfejlesztési szenátor, Ingeborg Junge-Reyer azt nyilatkozta, hogy nem tudja elképzelni, hogy bárhol is leállítsanak egy villamosvonalat, miközben a városban máshol új vonalak épülnek. Egyértelműnek véli a képviselőnő azt is, hogy a 68-as villamos is megmarad. Sokan azonban e nyilatkozatot csak annak tudják be, hogy Berlinben szeptemberben tartják a helyhatósági választásokat.
A BVG szerint egy-két évig még bírja a pálya a húsz percenként közlekedő szóló KT4D motorkocsikat

Mindenesetre úgy tűnik, hogy az ivóvízbázis közelében vezető pályaszakasz felújítására a szenátus 9 millió eurót (mintegy 2,4 milliárd forintot) ad. A maradék, meglehetősen rossz állapotú pályát azonban a BVG-nek saját forrásból kellene felújítani. A közlekedési társaság azonban hallani sem akar a dologról, ők azt mondják, hogy azonnal nekilátnak a felújításnak, amint a kezükben van az összesen 18 millió eurónyi költségtérítés. Ráadásul jelezték, hogy a pálya egyelőre két-három évig alkalmas bármilyen forgalom lebonyolítására.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a korábban tervezett schmöckwitzi korlátozások egyelőre ez év augusztusában léphetnek életbe.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.