2011. 11. 14.

Volt egyszer egy Euregio

Ma már csak a MÁV-START Talentjei járnak a hegyeshalmi határátmenetben közlekedő Euregio-vonatokként és jobbára csak Bruck an der Leitha állomásáig mennek el. De ez nem mindig volt így. Olvasónk, Balla Krisztián érdekes képpel lepte meg szerkesztőségünket.


Ahogy arról korábban már írtunk, az ÖBB-től búcsúznak a 21-70-es sorozatú „Schnellzugwagenek”, hiszen egy részük a ČD-nél állhat forgalomba. Azonban néhány éve még Magyarországon is megfordultak ezek a járművek. Balla Krisztián felvétele több szempontból is unikális: egyrészt az egykori Südbahnhof Ostseitén készült, ott, ahol ma már nem hogy vonat nem jár, hanem új városrész nő ki a földből. Másrészt az akkor még a MÁV cégjelzését magán viselő 1047-es sorozatú mozdony továbbította az Euregio-vonatokat, amelyekben többségben volt a Schlierenwagen. A MÁV-os EuroSprinter megjelenése azért is érdekes, mert jobbára az ÖBB mozdonyai továbbították ezeket a szerelvényeket. A sokadik érdekesség pedig a mozdony utáni első kocsi: ez bizony egy „Schnellzugwagen”! Ritkán fordult meg az ilyen a győri vonatokban.
Rajtra kész az győri Euregio az azóta elbontott Südbahnhof Ostseitén, élén a 1047 009-essel. Ma már csak egy kis csonk maradt a pályaudvarból, az Euregio-vonatokat pedig a MÁV-START Talentjei adják és jobbára csak Bruckig járnak. Balla Krisztián felvétele 2007. december 1-jén készült

Igaz, amíg éppen Tatabánya volt a vonat magyarországi végállomása, addig volt egy olyan forduló, ahol egy CityShuttle-ingavonat teljesített, tovább színesítve a Schlierenwagenek vaj-piros színű világát.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.