2012. 01. 29.

Január végén indul az InterCity közlekedésre alkalmas vasúti kocsik gyártása Szolnokon

A szükséges szerződések aláírása után január utolsó napján megkezdődik a MÁV-Gépészet Zrt. innovatív fejlesztése keretében két IC+ elnevezésű vasúti személykocsi gyártása a cég szolnoki telephelyén; az új járművek az idei év végén gördülnek ki a gyártóhelyről, és jövőre már utasokat szállítanak a hazai és nemzetközi vonalakon - tájékoztatta a MÁV kommunikációs igazgatósága az MTI-t.


Szolnokon január 31-én aláírják az Új Széchenyi Terv keretében elnyert Támogatási Szerződést, miután a 18 éve szünetelő hazai járműgyártást újjáélesztő projekt elnyerte az Európai Unió támogatását. Ezzel kezdetét veszi az új munkahelyeket teremtő és a hazai beszállítóknak is lehetőséget adó IC+ hazai gyártása.
Az új IC személykocsiról először tavaly júliusban megjelent hírek szerint a járművet magyar mérnökök tervezik, belföldi és nemzetközi forgalomra egyaránt alkalmas lesz, és gyártásánál túlnyomó részben hazai alkatrészeket használnak. A vagonokat a MÁV-Start Zrt. használja majd, a kocsik kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel tudnak haladni. A gyártással a nagy múltra visszatekintő hazai járműipar újraindítása mellett a másik cél, hogy a MÁV-Gépészet Zrt. részese legyen a MÁV tervezett járműpark-felújítási programjának.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a tavalyi év értékelésekor járműbeszerzések kapcsán az MTI-nek arról beszélt: 50 IC-kocsi felújítására írnak ki tendert, hogy a MÁV-Start magasabb szolgáltatási színvonalú szerelvényeket tudjon kiállítani. A budapesti elővárosi vasúti forgalomra és a IC-szolgáltatásra kiemelten figyelnek, mivel ezek hosszú távon stabil utazási igényt mutatnak, amelyet a vasút versenyképesen tud biztosítani.

MTI

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.