2012. 03. 07.

Búcsú Karlshorsttól

Várhatóan 2016-ban bezárják Berlin-Karlshorst megállóhelyet. Legalábbis a regionális vasúti részen biztosan megszűnik a forgalom. A megálló az átépülő Ostkreuz miatt válik feleslegessé.


Már csak négy éve van a vasútfotósoknak, hogy megörökítsék a Berlin-Karlshorst megállóban megálló regionális vonatokat. A berlini fal 1961-es megépítése után értékelődött fel a megálló szerepe, a távolsági vágányok mellett ekkor épült peron – az S-Bahn, illetve gőzvontatású elődje már 1895. május 1. óta megállt itt. A megálló szerepe abban rejlett, hogy a Potsdam felé tartó utasok itt szállhattak át a Berliner Außenringen (BAR) közlekedő „Sputnik-vonatokra”, hiszen Nyugat-Berlinen keresztül nem lehetett eljutni a városba.
A mai napig provizóriumként működő megállóhely egy időben távolsági vonatok végállomása is volt, itt „lepakoltak” és már csak a közeli rummelsburgi előkészítő pályaudvarra mentek, így csökkentve Lichtenberg és az Ostbahnhof terhelését.
Dessau felé tart az RE7-es szerelvénye. A felvétel a belváros irányú regionális peronhoz vezető felüljáróról készült, a vonat mellett balrara pedig a kelet felé tartó vonatok peronja látszik, amit viszont az S-Bahn peronjához (jobbra) vezető aluljárón át lehet elérni
(fotók: Halász Péter)

Az állomás ideiglenes jellegét jelzi, hogy amíg a kelet felé tartó vonatok peronját aluljárón át, addig a nyugat, a belváros felé tartó vonatok megállóhelyét teljesen más útvonalon, egy felüljárón át lehet csak megközelíteni.
A meglehetősen rossz állapotú megállóhely felújítása több mint tíz millió euró lenne, nem mellesleg a DB AG és a város vezetése is úgy látja, hogy az Ostkreuz regionális peronjai át tudják venni a megállóhely szerepét.
Az S3-as gyorsvasúti viszonylat mellett jelenleg az RE7 (Berlin Zoologischer Garten–Berlin Hauptbahnhof–Berlin-Karlshorst–Berlin-Schönefeld Flughafen–Rangsdorf–Wünsdorf-Waldstadt) és az RB14-es (Nauen–Berlin-Spandau–Berlin-Karlshorst–Berlin-Schönefeld Flughafen–Königs Wusterhausen–Senftenberg) viszonylat vonatai állnak meg itt. Az állomást naponta kevesebb, mint ötvenezer utas használja.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.