2012. 04. 10.

Vasúti és közúti fejlesztés Békéscsabán negyven milliárd forintból

A páneurópai négyes számú közlekedési folyosó Békéscsaba-Lökösháza közötti szakaszán 2013-ban korszerűsítési munkálatok indulnak EU-támogatásból – tájékoztatta az MTI-t Vantara Gyula (Fidesz-KDNP), Békéscsaba polgármestere.




A Békéscsabát érintő beruházások összege negyven milliárd forint, száz százalékos támogatás mellett.
A fejlesztés alapjaiban rendezi át a városi közlekedés szerkezetét és biztonságát, hasonló volumenű közlekedés-fejlesztés támogatás nélkül évtizedeket igényelt volna – mondta a polgármester.
Hozzátette: a kivitelezési munkálatok a mezőmegyeri aluljáró építésével indulnak 2013-ban és az összes többi, várost érintő fejlesztés 2014-ben.
A szép, de kifejezetten rossz állapotú épület elől gördül ki a Maros IC – ha más feltételek is teljesülnek, az állomáson százhúsz, a nyílt vonalon 160-as tempóval közlekedhetnek a fejlesztések nyomán

A projektnek köszönhetően javul Békéscsaba nemzetközi megközelíthetősége,a páneurópai vasúti folyosó az egyik legfontosabb összeköttetést jelenti Európa és a Balkán között, csökken a menetidő Budapest és Békéscsaba között, a vasúti pályaszakasz korszerűsítése után óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok. Békéscsaba a város logisztikai felértékelődésére is számít és a befektetők nagyobb érdeklődésére a beruházást követően – mondta Vantara Gyula.
Teljes egészében átépül az állomás vágányzata, így könnyen lehet, hogy megszűnnek a szintben megközelíthető peronok, a vonatokat aluljárón át lehet majd elérni?
(fotók: Halász Péter)

A Békéscsabát érintő vasúti és közúti beruházások keretében átépítésre kerül a vasútállomás teljes vágányhálózata, a fővágányokon a vonatok 120 kilométeres sebességgel haladnak át. Megújul az állomás épülete és a műemlékvédelem alatt álló perontető, új parkoló lesz és korszerű utas-tájékoztatási rendszer.
A komplex közlekedés-fejlesztési program részeként a város több pontján épülnek különböző szinteken korszerű és biztonságos közúti csatlakozások kerékpár utakkal, gyalogos átkelőkkel, több vasúti átjáró megszűnik, átjárhatóbb lesz a vasúton túli Jamina városrész és a vasúton inneni belváros, gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés a városrészek között gépkocsival, kerékpárral és gyalogosan.

MTI, RegionalBahn.blogspot.com

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.