2012. 08. 16.

Ingyenvonat nincs

Korábban még egy plusz vonat leszállításáról tárgyalt a Siemens és a DB AG a Velaro D szerelvények késése miatt, most inkább úgy tűnik, mégiscsak pénzben kapja meg a kötbért a járműgyártótól a német vasút. A DB AG 50 millió eurót kér a vonatok késedelmes szállításáért.





A 2010-es InnoTranson mutatták be a nagyközönségnek a Siemens Velaro motorvonatának a DB AG igényeire szabott változatát. Akkor még arról volt szó, hogy 2012-től már akár a francia Riviérát is elérhetjük a fehér alapon vörös csíkos szerelvényekkel. Ez azonban még odébb van, ugyanis talán a decemberi menetrendváltástól veheti be az első szerelvényeket a DB AG.
A késedelmes szállítás miatti kötbérről már jó ideje folynak a tárgyalások. Január végén még arról adhattunk hírt, hogy Rüdiger Grube, a DB AG első embere a tizenhat megrendelt vonat mellé még egy további szerelvényt kért kötbérként. Végül azonban maga a vasút gondolta meg magát, rájöttek ugyanis, hogy nem csak egy vonat árát szeretnék a gyártótól, hanem még nagyobb összeget kasszírozhatnak. Jelenleg ugyanis 50 és 60 millió euró (14-17 milliárd forint) közötti összegről szólnak a hírek.
(fotók: DB AG)

Emellett a DB AG egyelőre amúgy is belföldi forgalomban vetné be a Velaro D szerelvényeket, így igazán nem tud mit kezdeni a vasúttársaság az egész Európában használható vonatokkal, illetve a plusz szerelvénnyel – tudatta a DB egyik neve elhallgatását kérő felsővezetője.
A tervek szerint a kötbérből befolyó összegből a karbantartásra fordítható forrásokat növelik majd, így az utazóközönség jobban jár, hiszen sokszor számos kritika érte már a DB AG-t a nagysebességű vonatok nem megfelelő karbantartási színvonala miatt.
Az új vonatokat a DB AG várhatóan a Frankfurt am Main és Köln közötti nagysebességű pályán veti be a menetrendváltástól.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.