2012. 10. 08.

IC-felújítás: bemutatták az első kocsikat

Bemutatták az első felújított IC-kocsikat. A DB AG ugyanis több mint hétszáz személykocsit újít fel 2014-ig, ezek a járművek további évtizedig meghatározó járművei maradhatnak a német távolsági forgalomnak. Az első felújított járművek forgalomba is álltak, helyüket újabb, még nem renovált társaik vették át a műhelyben.


Teljesen új belső berendezés, megújult bisztrószakasz jellemzi a felújított IC-kocsikat. A DB AG 770 személykocsit újít fel 2014 végéig, összesen 250 millió euróért, mindegy 71 milliárd forintért. A neumünsteri műhely vezetésével több helyszínen is zajló munkák során új padlóburkolat, új ülések és új világítás került a járművekbe. A megújult járművek további tíz évig állnak majd a DB Fernverkehr szolgálatában.
A megújuló járművekkel tervezik kiállítani a Ham­burg–Bremen–Köln–Mainz–Stutt­gart viszonylaton közlekedő IC-vonatokat, amely az egyik legforgalmasabb viszonylata a német vasútnak; emellett pedig Hamburg és Köln között komoly versenytárs is akadt a HKX személyében, így mindenképpen szükséges a megújult kocsik csatasorba állítása.
Az elsőosztályú kocsik az ICE-kből és a Railjetekből is ismerős bőrüléseket kapták a termes és a fülkés kialakítás esetén is

A konnektor a MÁV-csoporttal ellentétben teljes mértékben magától értetődő szolgáltatás a másodosztályon is

A kerékpárszállító szakasz is megújult a vezérlőkocsikban

Az egykori InterRegio-hálózat büfékocsijai az IC-vonalakon szolgálnak tovább, miután teljes étkezőkocsi egyre ritkábban jut ezekre a vonatokra. A BordBistro belső tere is teljesen megújult, inkább emlékeztet az ICE 3-asokra, mint a régi IR-büfékre
(fotók: DB AG)

Halász Péter

4 megjegyzés:

  1. "A konnektor a MÁV-csoporttal ellentétben teljes mértékben magától értetődő szolgáltatás a másodosztályon is"

    Nem tudom, de nekem több olyan ismerősöm is mesélte, akik használnak laptopot vonaton, hogy inkább nem dugják be, még külföldön sem a laptopot abba a konnektorba, mert elég gyakran elmegy belőle a feszkó, így nem rongálják vele az akkumulátorokat a szakaszos töltéssel. Ami nem is csoda, mert a kocsi invertere általában csak akkor működik, ha kapja a fűtési fővezetéken a névleges értékeket. Na meg manapság a mai technológiákkal elég jó akkumulátorokat lehet kapni, amivel 3 órán keresztül is bírják a laptopok. Egyes felsőbb kategóriások tovább is. Szóval bizonyos szempontból elgondolkoztató a konnektor probléma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Német nyelvterületen viszonylag ritka a ki-be kapcsolás (fázishatár, stb. miatt), lévén pl. fázishatárok is viszonylag ritkák, főleg a 25 kV 50 Hz-es hálózathoz képest. Most ha csak egy Keleti–Kelenföld távot nézel, ott van (ha jól számolom) vagy 3 ilyen és ott volt (van?) a Százlábú híd alatti leeresztett.

      A mai gépek esetében azért ez a fajta szakaszosság nem jelent olyan túl nagy problémát. Valószínűleg nem véletlen, hogy egye terjed az elővárosi vonatokon (mi több: S-Bahnokon is!) a konnektortelepítés. (Zárójel: megoldható elvileg, hogy rövidebb feszültségmentesítés idején a jármű akkujairól menjen az inverter X ideig...)

      Törlés
    2. Igaz.

      Bár a véleményem az, hogy a mai Li-Po vagy Li-Ion technológia még fejlődik, és már ma is eléggé nagy kapacitásúak az aksik, szóval jópár órát kibírnak. Én ilyen téren feleslegesnek tartom a konnektorokat. Bár mondom ezt úgy, hogy nekem se okostelefonom se laptopom nincs, azonban pl. tökörreflexes a fényképezőmben Li-Ion aksi van, és folyamatosan bekapcsolt állapotban úgy, hogy viszonylag gyakran kattintgatok, elbír legalább 4-5 órányi üzemidőt. Pedig ez nem is olyan nagy akku, és a jövőben ezek még jobban fejlődnek, ráadásul az elektronikai cikkek gyártásánál törekednek a kis energiafogyasztásra. Szóval mondom ilyen szempontból én feleslegesnek tartom a konnektort, bár ez az én szerény véleményem. Van, aki másképp gondolja, de éppen ezért szép az egyéni gondolkodás. :-)

      Törlés
    3. "Most ha csak egy Keleti–Kelenföld távot nézel, ott van (ha jól számolom) vagy 3 ilyen és ott volt (van?) a Százlábú híd alatti leeresztett."

      Jahh erre elfelejtettem válaszolni. Szóval van két fázishatár (egyik FC C elág, másik FC-KL között félúton) + a Százlábú.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.