2013. 04. 30.

Elkészült az első zöld-sárga FLIRT szekrényváza

Elkészült a GYSEV első FLIRT-jének járműszekrénye. A szolnoki üzemben készült alumínium-darabokból a Stadler lengyelországi üzemében lesz majd motorvonat. Ez a jármű egyike annak a négynek, amelynek beszerzéséről még 2012 tavaszán állapodott meg a GYSEV és a Stadler Rail.



A GYSEV korábbi, négy motorvonatot magában foglaló tendere nyomán a Stadler Raillel állapodtak meg a vonatok gyártásában. A svájci cég szolnoki üzeme készítette a FLIRT-ek alumínium kocsiszekrényét, a végszerelést Lengyelországban végzik majd. A siedlicei üzembe tréleren jutnak el a járművek. A tervek szerint a csak 25 kV 50 Hz-es felsővezeték alatt működőképes motorvonat várhatóan még ebben az évben forgalomba áll.


A GYSEV állomásain és megállóhelyein nemrégiben kialakított sínkorona felett mérve 55 centis magasságú peronokról közvetlenül (lépcső nélkül) lehet belépni a 211 ülőhellyel rendelkező járműbe. A modern, kényelmes belső kialakítás egyik legnagyobb előnyét a többfunkciós, gyerekkocsik és kerékpárok elhelyezésére alkalmas terek jelentik. A kocsik kiszolgálják a kerekesszékkel közlekedők igényeit, és többek között zárt WC-rendszerrel is rendelkeznek. A motorvonatok korszerű utastájékoztató rendszert, légkondicionálót, wifit, illetve mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókat is kapnak.

(fotók: Stadler Rail)

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. A MÁV-os szerelvények új színtervéről tudtok esetleg valamilyen információt? Esélyes a dolog, vagy vaklárma?

    https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/920649_517168065009986_889826903_o.jpg

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.