2013. 05. 21.

Hosszútávú hatások

Meglehetősen szerencsésnek nevezhetjük azt a balesetet, amely még a múlt héten történt Berlinben, a főpályaudvar közelében. Ahogy arról beszámoltunk: a szerelvénymenetben közlekedő EC 178-as gépe és két kocsija hagyta el a síneket egy aláváltás következtében. A baleset utáni helyreállítás miatt hetekig tartó szükségmenetrendet kellett bevezetni a környéken.



Sajtóhírek szerint a baleset oka az volt, hogy kiderült: rossz vágányutat állítottak be a szerelvénymenetnek. A forgalmi szolgálattevő ezt észlelte, így kényszeroldással törölte a vágányutat és az újnak megfelelően állította be azt. A vonat azonban már úton volt, sikerült aláváltani a szerelvénynek. Azt egyelőre nem tudni, hogy az egyébként már foglalt váltót hogyan sikerült átállítani.
A tévedést egyébként az okozhatta, hogy a vonatok normálisan Gesundbrunnenen keresztül Rummelsburgba tartanak ilyenkor, ahol a szükséges takarítást és karbantartás megkapják a járművek. Azonban a baleset idején a vonatokat Grunewald fogadta, mert vágányzári munkák miatt nem lehetett bejutni a rummelsburgi bázisra. Így tehát a rutin, a megszokásból való munkavégzés lehetett a baleset kiváltó oka. A Szövetségi Vasúti Hatóság, az EBA szóvivője megerősítette: valóban aláváltottak a vonatnak, a további részletekre vonatkozóan azonban nem adott felvilágosítást Moritz Huckebrink, azonban azt jelezte: vizsgálják a forgalmista tevékenységét.
A DB AG tájékoztatása szerint a múlt hétfőn történt baleset miatt korlátozásokat kellett bevezetni a térségben, ami különösen a regionális forgalmat érintette. Az RE3-as viszonylaton az eberswaldei sűrítő menetek rövidítve, csak Berlin Gesundbrunnen és Eberwalde között jártak. Az RE5-ös viszonylat vonatai ugyancsak Gesundbrunnenből indultak Oranienburg felé. Az RB10-es viszonylat vonatai Nauen felől a főpályaudvar helyett a Stadtbahnon fekvő Berlin-Charlottenburgba érkeztek.
A hosszan tartó vágányzárat és korlátozásokat az indokolta, hogy egy speciális, egyedi kitérőt kell kicserélni a baleset következtében.

Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Lehet tudni, hogy milyen biztositoberendezes asszisztalt a helyszinen e tett elkovetesehez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jól tudom, akkor a Siemens szállított az ESTW-t, amit Pankowból távkezelnek (ahogy gyakorlatilag egész Berlint).

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.