2013. 05. 06.

Óriásmegrendelés a DB-től

A DB AG úgy tűnik, nem aprózza el: 450 mozdonyra szóló keretmegállapodást szeretne kötni a Bombardierrel. A TRAXX-mozdonycsalád gyártója 2023-ig köthetné le a kapacitásokat és a vevő szándékai egyébként is komolynak látszanak: 130 mozdonyt azonnal le is hívna a német vasút a keretszerződésből.



A DB AG, úgy tűnik, nem kispályázik. Összesen 450 mozdonyra vonatkozó keretszerződést kötne a Bombardierrel. A tervek szerint ebből a keretből 130 mozdonyt azonnal le is hívnának, 110 mozdony ebből a teherszállító leányhoz, a DB Schenker Railhez kerülne, amelyekkel alighanem végleg kiválthatnák a még szolgáló „öreg” 151-es és 155-ös sorozatú gépeket. A további húsz mozdony pedig a DB Regiohoz kerülne a már ismert TRAXX-okból. A railcolor.net oldal értesülései szerint ezek a képek a TRAXX-mozdonycsalád F160AC2-es (!) változatai lennének. A lépés meglepő, mivel a 140 km/h-ra alkalmas tehervonati (F140AC2) és a százhatvanra alkalmas személyvonati (P160AC2) változatot jelenleg különböző hajtásrendszerekkel szállítja a gyártó.

A „Last Mile” mozdonyokból is bevásárolhat a DB AG. A képen a 187-es sorozat képviselője a 2012-es InnoTranson
(fotók: Magyarics Zoltán)

A 2023-ig érvényes keretszerződés a Bombardier legújabb, nemrégiben bemutatott, a TRAXX-mozdonycsalád AC3-as, avagy „Last Mile” (dízel segédhajtással felszerelt) típusai közül kerülhetnek ki.
A railcolor.net kiemeli: a megállapodást a DB-nek még belső jóváhagyási körön is meg kell futtatnia, és ez nem lesz könnyű. A tender egyébként is kényes ügy: Németországban ősszel szövetségi választások lesznek, így a különböző pártok alighanem fel fogják használni az ügyet a saját céljaikra is, hiszen komoly pénzekről szóló, hosszú távú megállapodás van terítéken. A DB AG további részleteket csak a belső jóváhagyási kör után hozhat nyilvánosságra.
Ne felejtsük el azt sem, hogy a DB AG számára már most is épül 79 mozdony a Bombardiernél, amelyek szállítása szinte biztos. 32 TRAXX P160AC2-es épül 146 251–146 282-es pályaszámon a DB Regio számára; 27 darab TRAXX P160AC2-est gyártanak 146 551–146 577-es pályaszámon a DB Fernverkehr számára az emeletes IC-k továbbításához és húsz TRAXX P160DE ME is épül. A 245 001–245 020-as csoportba sorolt gépek a dízel-TRAXX-ok multi-engine, azaz többmotoros változata lesz. A típust közelebbről a 2012-es InnoTranson nézhettük meg.

Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. A megrendelések tükrében akkor helyes az a következtetés, hogy a DB AG hosszú távon szeretne mozdonyos személyszállító vonatokat üzemeltetni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, vannak olyan területek, ahol szükség lesz a mozdonyos vonatokra. Ld. még: http://www.regionalbahn.hu/2013/04/gaubahn-fahrplankonzept.html

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.