2013. 06. 05.

Jönnek a fekete Vectronok

Újabb vevő akadt a Siemens új mozdonycsaládjának példányaira. Ezúttal az MRCE jelentette be: 15 darab Vectront vásárol a gyártótól és a tervek szerint akár Magyarországon is megjelenhetnek majd a gépek.

Ha egy üzlet beindul... – mondhatnánk a Siemens Vectron eladásai kapcsán. A Railpool és a DB Schenker Rail után egy újabb nagyobb vevő jelentkezett a típusért: az MRCE. A korábbi Siemens Dispolokot megvásárló, mozdonybérlettel és lízingeléssel foglalkozó Mitsui Rail Capital Europe ugyanis tizenöt, két áramnemű Vectront rendelt a Siemenstől. A tervek szerint a mozdonyokat a Németország, Ausztria és Magyarország közötti forgalomban alkalmazná az MRCE.

(fotó: Siemens)

A mozdonyok a München-Allachban lévő, korábbi Krauss-Maffei gyárban épülnek majd. A 160 km/h végsebességű, 6400 kW teljesítményű gépeket a PZB mellett így a magyar vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátják, de megkapják az ETCS fedélzeti berendezéseket is. További vonatbefolyásoló rendszerek igény szerinti telepítésére is lehetőség lesz, ezeket előkészíti a gyártó. Emellett pedig arra is lehetőség lesz, hogy további áramrendszerekhez (azaz egyenáramú hálózatokhoz) szükséges berendezéseket is beszereljenek egy későbbi időpontban.
Az MRCE mozdonyai lesznek az elsők, amelyek kifejezetten közép-európai üzemhez készülnek, illetve az első, magyarországi forgalomra is alkalmas Vectronokat tisztelhetjük bennük.
Az első, 193 850-es pályaszámot viselő, MRCE-fényezésű mozdonyt a müncheni Transport&Logistic kiállításon mutatja be a Siemens a szakmai közönségnek.

Halász Péter

6 megjegyzés:

  1. 160 km/h, 6400 kW... tud valamiben többet a Taurushoz képest? Mert nekem még kinézetre is jobban bejön az idősebb tesó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mostanában az eléggé megszigorított törésteszteknek hála kicsit elcsúnyultak a vonatok. Az új Flirt3, a Talent2, a Vectron, a Pesa motorvonata, elég bumszlik lettek, na. :D De ha ezen a bumszliságon múlik a mozdonyvezető biztonsága, akkor legyen.

      A Vectron előnye a Taurushoz képest ha jól tudom annyi, hogy moduláris, viszonylag könnyen lehet belőle egy, két, sokáramneműt, dízelt, sok áramszedőset, sok vonatbefolyásolósat csinálni. Illetve ez gondolom nem csak a gyártásnál, hanem az engedélyeztetésnél is könnyebbséget jelent.

      Törlés
    2. Jól tudod. Nem véletlenül lesznek ezek is előkészítve akár további áramrendszerekre is. Amíg az EuroSprinter család meglehetősen idős (elvégre az "ős-ES" a RENFE 252-ese: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404916), 1991-re elkészült konstrukció, addig a TRAXX-ok sokkal újabbak, hiszen az ABB, majd az ADtranz a 12X-el kezdett bele a modern villamosmozdonyok építésébe. A 12X (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1406596) ráadásul 1994-es és eleve modulárisnak tervezték. De ott van példának az OSE DE2000 (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1410779), amely szükség esetén átalakítható villanymozdonynak.

      Törlés
    3. Elég "gyerekes" egy mozdony csak teljesítmény és végsebességgel mérni.
      Sőt furcsállom ilyen "magas" a végsebessége. Az MRCE inkább tehervonati mozdonyokkal üzletel (Traxx 140..., ES64F4), talán a Siemens nem keszit merev hajtású Vectronok?

      Törlés
    4. Valószínűleg úgy vannak vele, hogy adott esetben fel lehet emelni 200-ra a sebességét, ha arra van igény. No meg tehervonati gép, de így van esély arra, hogy alkalomadtán személyvonatot is továbbíthassanak vele.

      Törlés
    5. Giovanni P: Igen, teljesen igazad van, abszolúte gyerekes dolog a teljesítményt és a sebességet elsődleges tulajdonságnak tekinteni egy mozdonynál. Sokkal fontosabb szempont például, hogy hány karácsonyfa fér el benne, vagy hány krumliorrú bohóc tud a tetején egyszerre utazni, vagy mennyire mutat jól marcipánmakettként egy szülinapi tortán. Ha én egy vasúttársaság elnöke lennék, biztosan ezeket venném alapul, és nem olyan bagatell hülyeségeket, mint a teljesítmény.....

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.