A Budapest és Bécs között közlekedő nemzetközi járatok közül három, a Wiener Walzer, a Kálmán Imre és a Dacia a Duna áradása miatt június 8-ától átmenetileg igen érdekes kerülő útirányon át közlekedik. Vajon mikor járt utoljára V43-as avagy 431-es Bratislava-Petržalka (Pozsonyligetfalu) állomásán?
A Duna áradása miatt a MÁV-START a társvasutakkal egyeztetve arra jutott, hogy a Budapest és München között közlekedő Kálmán Imre (EN 462/EN 463), a Budapest és Zürich között közlekedő Wiener Walzer (EN 466/EN 467 vagy EN 1266/EN 1267) és Bukarest, Budapest és Bécs között közlekedő Dacia (346/347) kerülve, Vác–Szob–Nové Zámky (Érsekújvár)–Bratilava-Petržalka (Pozsonyligetfalu)–Kittsee (Köpcsény) útvonalon érje el a célállomást. A szokatlan kerülő másfél-két órával hosszabb menetidőt eredményez, azonban így némileg csökkenthető a hegyeshalmi vasútvonal terhelése.
Felvidéki vasútbarátok a június 8-án este Bukarest felé tartó Daciát örökítették meg, amint átrobog Érsekújváron
Valami készül... Petržalkára, Pozsonyligetfaluba gépmenetbe érkezett az ÖBB 1144 284-es pályaszámú mozdonya
Szokatlan látvány: Pozsony felől magyar mozdonnyal érkezik a Bukarestből Bécsbe közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonat Bratislava-Petržalka, azaz Pozsonyligetfalu állomására. A 431 232-es egyike azon néhány gépnek, amelyik olyan vonatbefolyásolóval rendelkezik, amely alkalmassá teszi a járművet a szlovákiai szolgálatra is
Az általában a forgalmi iroda magasságában pihenő 742 004-es húzza le a Dacia éléről a MÁV-TRAKCIÓ 431 232-esét. A felsővezeték ezen szakasza már osztrák rendszer szerinti, így szükséges a dízelgép segítsége
Távozik a magyar mozdony szlovák segítőjével
Érkezik az osztrák vonóerő, a 1144 284-es
A 431 232-es a 240 114-es Laminátka társaságában pihen Bratislava-Petržalka (Pozsonyligetfalu) rajkai peronja mellett
Immáron osztrák zászló alatt közlekedik a Dacia. A Duna áradása miatt benépesült Petržalka (Pozsonyligetfalu) állomása
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
A Duna magas vízszintje, illetve a tetőzést követő védekezési munkák és a későbbi rendrakás miatt a kerülő útirányon át történő közlekedés további rendelkezésig fennmarad. A MÁV-START a honlapján részletes tájékoztatást ad az aktuális helyzetről.
Halász Péter, Magyarics Zoltán
A hajdani Pécs-Pozsony gyorsvonattal volt szerencsém Pozsonyba utazni, szintén Szilivel, de ez már jó régen volt.
VálaszTörlésAz már bizony tényleg régen volt, csakúgy, mint az örökké rommá firkált ZSR-kocsikkal mászkáló Győr-Ligetfalu személyvonatok. Pedig azokban még most is lenne fantázia bőven... ennyit az uniós-régiós közlekedésfejlesztésről.
TörlésGreat photo! The perfect photographer at the proper moment....
VálaszTörlésJó ez az oldal, de ez a Nové Zámkyzás meg Bratislavázás egy magyar mondatban eléggé idétlenül hangzik, amikor azoknak van eredeti magyar nevük is. Szégyenljük azokat használni?
VálaszTörlésNem szégyelljük, sőt! Viszont maradjunk abban, hogy jelenleg a település hivatalos elnevezése Nové Zámky – ettől függetlenül tudjuk, hogy Érsekújvár. Ha figyeled az oldalainkat, lehetőség szerint a magyar és az idegen nyelvű településneveket is alkalmazzuk. Ezúttal csak a vasútföldrajz okán tettünk így: jelenleg bizonyos történelmi okok miatt nincs Érsekújvár állomás (a példánál maradva). Még ha mindenki tudja, hogy... akkor is ez a helyzet.
TörlésEgy technikai ok is van, ami a hivatalos településnevek mellett szól: sokan olvassák oldalunkat pedig szerencsére sokan olvassák külföldről, fordító szolgáltatások segítségével (Bing, Google Transit), amelyek sokszor nem tudnak mit kezdeni a magyar, hagyományos településnevekkel. :(
A dologhoz csak annyit tennék hozzá, hogy ebben a konkrét esetben ráadásul a vonat mibenléte miatt román vasúti fórumon is hivatkoztak a cikkre, ők pedig végképp nem fogják Érsekújvárt megtalálni a térképen.
TörlésEgyébiránt Köpcsényt például még a magyar vasútbarátok sem feltétlenül értik meg, érdekes módon a magyar névvel is rendelkező osztrák települések esetében sokkal kevésbé divat a magyar nevet használni és/vagy erőltetni.