2013. 07. 06.

Bécsi Vectron

Itthon még csodájára járnak a vasútbarátok, de bizony lassan szokhatjuk a Vectronokat. Ha nem is adtak el annyit a Siemens gépeiből, mint a konkurens Bombardier csodamasináiból, lassan csak szaporodik a Taurus-utód. Ezúttal Bécsben találkozhattjunk a Railpool egyik gépével.



Még újdonságnak számít, de tulajdonképpen megszokott vendég a Railpool valamelyik Vectron-mozdonya az osztrák hálózaton. A járművek lízingelésével, bérbeadásával foglalkozó társaság 193 805-ös pályaszámú gépe fordult meg ezúttal a császárvárosban. A mozdony fővizsgajele REV MMAL 24. 04. 13., bár ez nem jelent semmit, hiszen a vadonatújnak látszó gép akár egy ideig üdülhetett is a Siemens „raktárában”. A 91 80 6 193 805-9 D-Rpool pályaszámot viselő gép a 21776-os gyári számot viseli és 2012-ben készült a Siemens München-Allachban lévő gyárában. A mozdony július óta a Wiener Lokalbahnen Cargo GmbH-nál dolgozik kölcsönbérletben.

A fiatal gép valószínűleg első hétvégi pihenőjét tölti Bécsben a WLB kötelékében

A fékfeliratok...

...és a zagyva számsorok iránt érdeklődők számára részletfotókkal is szolgálunk (fotók: Magyarics Zoltán)

Mint arról már korábban írtunk: a Railpool még a 2010-es premier alkalmából rendelt hat darab 200 km/h-ra alkalmas, 6400 kW teljesítményű mozdonyt, az első 2012 őszén készült el. A gépek németországi és ausztriai forgalomra alkalmasak és a 15 kV 16,7 Hz-es váltóáramú üzem mellett 25 kV 50 Hz-es váltóáramról is üzemelhetnek.

Halász Péter, Magyarics Zoltán

5 megjegyzés:

  1. Taurus utód? Ahhoz képest ez lassabban tud menni, mert a Taurus az 230-al is tudott!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Siemens dedikáltan az EuroSprinter-mozdonycsalád utódjának tekinti a Vectronokat. A(z engedélyezett legnagyobb) sebesség nem minden, hiszen lehet, hogy valakinek nem ilyen jármű kell, hanem mondjuk olyan, ami nagy terhelésű tehervonatokat is tud továbbítani.

      ES64U2-est nem gyártanak már; ES64U4-est még talán lehet készletről venni.

      Törlés
    2. Egy univerzális mozdony végsebességének tekintetében szinte irreleváns minden szám 200 felett - ez már a speciális, nagysebességű járművek birodalma.

      Mivel egyre inkább a motorvonatok irányába tolódik a személyszállítás, a nagy mozdonygyárakból kikerülő gépek többsége már most is főleg teherforgalomban szolgál - ott pedig 100 felett megint csak minden km felesleges sallang. A sebesség tekintetében már ez a Railpool-os Vectron is egy jókora "overkill", mivel jó eséllyel a 80-100 közötti tartományban, tehervonatokkal fogja leélni az életét.

      Törlés
  2. Meg lehet hogy a Taurus tud 230-cal menni, de vajon a Railjeteken kívül kihasználják ezt a tulajdonságát még máshol is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komoly esélye nincs rá, az IC-fordás kocsik 200-at tudnak, innentől kezdve az a 30 megint csak sallang, illetve csak a 200-as kocsik futópróbájához kell a +10% miatt.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.