2013. 09. 10.

Nincs vezér, nincs vonat

Túl sok mozdonyvezető van betegállományban, így sok vonatot kénytelen lemondani a DB AG az ország északi részén, Bréma térségében. A személyzethiányról szóló szappanopera újabb felvonása következik.





Augusztus vége óta komoly mértékben csökkenteni kényszerült a vonatforgalmat a Bréma térségébe eső mellékvonalakon a DB AG. Az ok egyszerű és mégis megdöbbentő: hiányoznak a mozdonyvezetők.
A személyzethiány persze nem egyedi és nem új jelenség. Emlékezhetünk: Mainzban a forgalmistákból volt kevés a nyáron; de Münchenben és Berlinben is kevés a masiniszta. Bréma térségében, Verden és Rotenburg (Wümme) környékén a napi 49 különféle vonat közül 31-et kellett lemondani augusztus 24-én. Volt azóta azonban olyan nap, hogy egyetlen vonatot sem tudott elindítani a DB AG a 27 kilométer hosszú Rotenburg–Verden–Nienburg -Minden vasútvonalon a Neue Osnabrücker Zeitung szerint. A DB AG a vonatok elmaradását megerősítette és jelezték: rendkívül magas a betegállományban lévő mozdonyvezető száma, de emellett sokan vannak – tervezetten – szabadságon is. Közlésük szerint összesen 24 vonatot kellet teljesen lemondani, a többi járat legalább részben leközlekedett. Pótlásként buszokat rendelt a német vasút.
A mozdonyvezetőket tömörítő szakszervezet, a GDL véleménye szerint mindenhol komoly személyzethiány van, ezt példázza a mainzi eset és a mostani helyzet is. A jelenlegi létszám a lehető legkisebb és egy komolyabb betegséghullám vagy akár csak a nyári szabadságolások is alapjaiban rengetheti meg a tartalékok nélkül futó rendszert. A DB AG azt közölte: mindent megtesznek annak érdekében, hogy hasonló esetek ne forduljanak elő, ezt azonban nem tudják száz százalékosan garantálni, hogy így is lesz.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.