2013. 10. 05.

Jön az U2-es!

Fontos napon jelentkezünk szombat délelőtti képes összeállításunkkal. E sorok megjelenésekor már mindenki készül a bécsi U2-es metró Aspernstraße és Seestadt közötti új szakaszának átadására. Idézzük fel a Wiener Linien segítségével, hogy hogyan is épült az új metrópálya.


Ezt a képet elnézve már érthetjük, hogy miért emlegetik sokan úgy az új metrószakaszt, hogy a kukoricásba épült. Bécs keleti szélén, szántóföldek szélén robognak majd a szerelvények. A képen a markáns, magasvezetésű szakasz látható Aspern Nord és a Seestadt végállomás között

2011 májusában így nézett ki Aspern Nord metróállomás helye

A jellegzetes formájú előtető már elkészült, ahogy az állomásépület központi szegmense is kezd formát ölteni

2013 nyarán már készen volt az építkezés egy része, a belső részek kialakítása zajlott éppen

Speciálisan előkészített felületre kerültek a sínek a részben magasan, részben a talajszinten vezetett metróvonalon

A metrópályát 2012 áprilisában kezdték lefektetni

Aspern Nord állomás peronja 2011 májusában...

...és szűk egy évvel később, 2012 áprilisában

2013 nyarára szépen lassan formát öltött az új átszállópont, ahol a metróról buszra lehet átszállni – az ÖBB marcheggi vonala később csatlakozik majd a csomóponthoz

2013 nyarán már készen álltak a próbaüzemre a vágányok. A képen a seestadti „hózentróger”. a sínek között a folyamatos vonatbefolyásolás sugárzókábelei látszanak

Seestadt, végállomás. A peron így fest pár nappal az átadás előtt. Minden a helyén van, jöhetnek az utasok!

Aspern Nord is elkészült. Innen indulnak majd a buszok az Invalidensiedling, Neueßling és Eßling felé

Látványos, egyedi arculatot kapott Aspern Nord is. A magasvezetésű állomás olyan, mintha a mélyben lenne, de mégsem

Szeptemberben elkezdődött a járművezetők oktatása és a kötelező próbaüzem is. Az U2-es metró tulajdonképpen már az új menetrend szerint járt ekkor, de az utasokat még kiszállították az Aspernstraßénál. A vonatok üresen mentek tovább az új végállomásra. a képen egy „Ezüstnyíl” robog a belváros felé

A próbázó szerelvény a Hausfeldstraßétől indul a Seestadt felé. A vágányok alatt a 26-os villamos vágányai látszanak. A forgalom ott is október 5-én indul

A 3890-es számú kocsival az élén indul a Seestadt felé Aspern Nordról egy V/v sorozatú szerelvény

Két V/v sorozatú szerelvény találkozik Aspern Nord állomás előtt. Az egyik vonat az U2-es metró hosszabbítását reklámozza

A háttérben látható tó lesz majd az asperni reptér helyén épülő Seestadt központja

A Seestadtban is jelentős csomópont épül ki: a környező kertvárosokból az autóbuszok ide hozzák majd be utasaikat – számukra jelentősen rövidül majd a belvárosba való utazással töltött idő

Seestadtban tárolóhely is épül a metrószerelvények számára. A két fedett vágányon akár kisebb javításokat is el lehet majd végezni.
A felvételeket Manfred Helmer és Johannes Zinner, a Wiener Linien fotósai készítették.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.