2013. 11. 08.

Megjöttek a Citarók – Korszakváltás a Wiener Liniennél

Megérkezett Bécsbe a Wiener Linien első Mercedes-Benz Citaro 2-es autóbusza. A kocsit november 8-án, pénteken délelőtt mutatták be az ottakringi Spetterbrücke buszgarázsban a sajtó képviselőinek. Az év végéig a megrendelt 217-ből 22 autóbusz érkezik az osztrák fővárosba.



Bemutatkoztak az új Mercedes-Benz Citaro 2-esek a bécsi Wiener Liniennél. Az első, 8701-es azonosítószámú kocsit november 8-án délelőtt mutatták be a meghívottaknak a Spetterbrücke autóbuszgarázsban. A 2013-as év autóbuszának is választott Mercedes-Benz kocsikból 22 érkezik még idén Bécsbe.
Korszerű, csendes és komfortos autóbuszokat vásárolt a Wiener Linien. A tavasszal megrendelt első adagban 217 darab Mercedes-Benz csuklós autóbuszt kértek, ezek idén és a következő év során állnak forgalomba. A dízelmotoros kocsik a legszigorúbb, jövő évtől érvényes Euro-6-os károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelnek.

Günter Steinbauer, a Wiener Linien; Renate Brauner Bécs városa; és Thomas Rohde, a Mercedes nevében mutatta be az új buszokat

Az új autóbuszt a Wiener Linien igazgatója, Günter Steinbauer; Renate Brauner alpolgármester és Thomas Rohde, a Mercedes-Benz képviselője mutatta be.
A tervek szerint az első autóbuszok a 7A vonalon, a Reumannplatz és Meidling között járnak majd és 2016 végéig a mostani buszflotta mintegy felét lecseréli a Wiener Linien.

Bátran mondhatjuk: korszakváltás következik a bécsi közlekedés történetében

A járművek kialakítása újdonság az osztrák fővárosban: mindegyik ajtó kifelé nyílik, így több hely marad az utastérben. A korábbi kocsikhoz képest megnövelt peronok több helyet biztosítanak a babakocsival és kerekesszékkel utazók számára. A 32 centiméteres belépőmagasságú autóbuszok utastere klimatizált és utasterét térfigyelő rendszer védi. A buszvezető az ajtók térségét saját kamerákon keresztül figyelheti, így kevesebb az esély arra, hogy valakit odacsukjon, de erre egyébként sincs lehetősége, hiszen az odacsukást elektronika is védi.

Az új Mercedes-Benz buszok először a 7A vonalán állnak forgalomba, de a következő években a legtöbb vonalon leváltják a csuklós gázbuszokat

Az új buszok forgalomba állítása korszakváltást jelent a Wiener Liniennél: ugyanis az eddig LPG-s gázmotorokkal dolgozó üzemeltető visszatér a közel fél évszázada elhagyott dízelmotorokhoz. Ehhez különösen nagy lökést adott, hogy az eddigi házi szállító, az MAN leállt az LPG-s gázmotorok gyártásával, a korszerűbb CNG-s üzemre való áttérésnél pedig gazdaságosabb volt a dízelüzemre való visszatérés.

Próbaút a 48A vonalán. A Mercedes-buszok hosszú évtizedek után az első dízelek a Wiener Linien flottájában
(fotók: Johannes Zinner / Wiener Linien)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.