2014. 01. 23.

Ingyen Velaro

Kellett, majd mégsem kellett a DB AG-nak a Siemens plusz egy Velaro D motorvonata. Most azonban úgy néz ki, mégis egy motorvonatot kérnek a Siemenstől a típus késedelmes szállításáért cserében.





A Siemens úgy tűnik, véglege szállít egy tizenhetedik Velaro D motorvonatot a DB AG-nak. A 407-es sorozatú szerelvények tavaly karácsony előtt kapták meg az EBA engedélyét és teljesértékű járműként segítik az ICE 3-as flottát. A DB AG eredetileg tizenöt vonatot vett volna, majd rendeltek még egyet, amikor balesetet szenvedett egy 406-os motorvonat, annak pótlására még egyet kértek. A sorozatot eredetileg 2011-2012 folyamán forgalomba állították volna és többke között már Marseillesbe is jártak volna, ám ez a terv egyelőre meghiúsult, hiszen csak a német engedélyekkel rendelkeznek a vonatok és az ICE 3-asok esetében egyébként is komolyan csúcsra járatják a flottát a belföldi forgalomban a 2010-ben, Kölnben történt siklás utóhatásaként elrendelt rövidített karbantartási ciklusok miatt.

Hosszú ideig tesztelték, majd végül 2013 végén megkapta az engedélyeket a 407-es sorozatszámot viselő Velaro D járműcsalád
(fotók: DB AG)

Rüdiger Grube, a DB AG első embere egy fogadáson azt mondta január 21-én, hogy a tizenhetedik, kötbér fejében szállítandó vonat kérdését szerződésben rendezték a Siemensszel, a vasúti járműgyártó hamarosan szállítja is a vonatokat – idézi a fővasutast a Die Welt. A legfrissebb ütemtervek szerint áprilisig a meglévő négy mellé további négy vonatot szállít majd le a járműveket építő társaság.
Érdekesség, hogy az eredetileg 17. vonatnak szánt, a sorozattól részben eltérő szerelvényt időközben a TCDD-nek adta el a Siemens és további hat vonat szállítására vonatkozó szerződést kötött a török féllel a német gyár.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.