2014. 03. 25.

Berlin–Rostock: csúszik a felújítás

Legkorábban csak 2021-re fejeződhet be a Berlin és Rostock közötti vasúti pálya felújítása. A DB AG megerősítette: a fontos kikötői kapcsolatot nyújtó vasútvonal felújítása, korszerűsítése két évet csúszik.


Az eredeti tervek szerint 2019-re el kellett volna készülnie a Berlin és Rostock közötti vasúti pálya felújításának és fejlesztésének. Többek között ezzel is indokolták a 2012-2013-as menetrendi évadban a vasútvonalon a teljes vágányzárat, hiszen így gyorsabban haladhatnak a munkák. Ám  mindezek ellenére késik a befejezés.
A frissített ütemtervek szerint 2016-ban a még hátralévő, Oranienburg–Nassenheide szakaszon zajlik majd a felújítás, míg Waren állomását 2018-ban építik át. 2019-re jut majd Fürstenberg, Oranienburg és Neustrelitz állomások alapos átépítése, ám ezek nem járnak majd teljes vágányzárral a DB tervei szerint, hanem csak rövid ideig tartó, pontszerű korlátozások várhatók – ígéri a DB AG.

A felújítás előnyeit egyelőre a regionális vonatok utasai nem, csak az ICE-t választók élvezhetik. A képen egy Rostock felől érkező RE robog át Birkenwerder állomáson
(fotó: Halász Péter)

A felújítás során a 198 kilométer hosszú vasúti pálya végig 160 km/h-val lesz járható és a mainál nagyobb, 25 tonnás tengelyterhelésű vonatok korlátozás nélküli közlekedésére is alkalmas lesz. A DB AG közlése szerint az eredetileg megállapított 860 millió eurós költségvetésből eddig „csak” 324 millió eurót költöttek el. A csúszás okának többek között a tervezési és engedélyezési eljárások elhúzódását tartják, bár ezzel számoltak és az eredeti elképzelések szerint is csak a felújítás második fázisában fogtak volna neki az állomások felújításának.
Egyelőre még csak néhány apró változást érezhetnek az utasok: a Berlin és Rostock közötti utazás a felújítás előtt 2 óra 19 percig tartott egy ICE fedélzetén, ez ma 2 óra 8 perc. A vonatok várhatóan egyébként csak június 15-étől használhatják ki a 160 km/h-s sebességet, de ebből csak az ICE-ket választó utasok profitálhatnak. A regionális vonatok utasai viszont nem, mert vagy a vontatójárművek, vagy a személykocsik, vagy éppen mindkettő jelenleg csak 120-140 km/h-s sebességgel közlekedhetnek a megújult pályán is.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.