2014. 04. 04.

Bh-t árul a GYSEV

Akinek van potom kétmillió forintja, máris magáénak tudhat egyet a GYSEV négy, áruba bocsátott Bh-i közül. A járművek Sopronban várják a sorsukat.






Négy személykocsit árul a GYSEV: a 20-27-es középszámú, Bh sorozatú személykocsikat a vasúttársaság kétmillió forintért árulja. A járművek 1963 és 1970 között épültek és 1985 és 2000 között kaptak főjavítást.
Az érintett járművek pályaszámai:
  • 50 43 20-27 304-9 (1963 / 2000)
  • 50 43 20-27 313-0 (1967 / 1998)
  • 50 43 20-27 317-1 (1970 / 1985)
  • 50 43 20-27 339-5 (1970 / 1985)
A járművek Sopronban vannak és a GYSEV kérés esetén bővebb információt is ad a személykocsikról. Érdekesség, hogy a 317-es és a 339-as pályaszámú kocsi – legutóbbi adataink szerint – korlátozottan ausztriai forgalomra is alkalmas annak ellenére, hogy fűtési rendszere csak 1500 V 50 Hz-es váltóáram kezelésére alkalmas.

A 317-es Bh a 2009. június 30-án közlekedett VOLT-különvonat utolsó kocsijaként Budapest-Kelenföld állomáson

A mostani körben eladósorba nem került 321-es Bh Szombathelyen, 2003 őszén

Klasszikus Bh(v)-utastér a GYSEV-re jellemző mokettborítású ülésekkel. Igazi elsőosztályú kényelem a másodosztályon!
(fotók: Halász Péter)

A közelmúltban a regionális vasúttársaság az ÖBB-től nagy számban szerzett be használt személykocsikat, amelyeket korszerűsítve állított forgalomba. Ugyancsak vásároltak vezérlőkocsikat is az ÖBB-től, így ingavonati közlekedést is fel tudott venni a GYSEV a Taurusaival. Emellett pedig forgalomba állt már négy FLIRT és további hat vonatot már rendeltek a Stadler Railtől. A nem villamosított vonalakon pedig az ÖBB-től vásárolt Jenbacher-motorkocsik és a MÁV-tól bérelt dízelmozdonyok vagy a GYSEV saját gépei által továbbított saját személykocsikból álló járműveket közlekedtetnek. E lépések eredményeként meglehetősen alacsony lett az eredeti, magyar gyártású személykocsik aránya a „repcevasútnál”.

Halász Péter

8 megjegyzés:

  1. Érdekelne, hogy egy magánszemély mit kezd vele. Épít hozzá egy mozdonyt és elgurul vele a kertben? :)

    VálaszTörlés
  2. Netán Pesten egy villamos után köti

    VálaszTörlés
  3. Láttam már kerti szerszámosbódénak átalakított Bzx melléket, valamint Bhv ülést is átalakítva fotelnak, szóval a lehetőségek tárháza végtelen :) Még akkor is megérné szerintem, ha pl. 2-3-an beszélnének össze, és vennék meg közösen a kocsit.

    VálaszTörlés
  4. Irodának, étteremnek is lehetne használni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sopronba volt is egy jó ideig vasúti kocsi étterem: http://www.vasutallomasok.hu/kepek/p0016/p0016287.jpg

      Törlés
  5. Kár értük, a Máv Bhv-i helyett jó lenne néhány regionális vonalra...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végül is lehetne velük mit kezdeni akár egy magánvasút vagy maga a MÁV nosztalgia is lecsaphat rájuk. És akkor lehetne valami frappáns különvonatot csinálni eléje meg ha az M63-mast feltámadna vihetné a vonatot.

      Törlés
    2. MÁV Nosztalgia? :D Ugyan már, ebből sem szalonkocsit nem lehet csinálni, sem anyagolni nem lehet velük, tehát nem érdekes. A MÁV Nosztalgia már rég nem az értékek őrzéséről, a járművek felújítáásról szól.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.