2014. 05. 29.

Kiszállt a Länderbahn

Megvált a Länderbahntól bérelt öt személykocsitól a HKX. A magánvasút a menetrend optimalizálásával nélkülözni tudja az üzemkezdés óta náluk szolgáló öt, a Netinera-csoporthoz tartozó személykocsit.


A 2012. június 23-án beindított Hamburg-Köln-Express, azaz a HKX a közelmúltban az utasok igényeihez igazította a menetrendjét – magyarul bizonyos napokon csökkentette a szolgáltatását. A lépésnek köszönhetően pedig csökkenteni tudja a személykocsi-parkját is és vissza tudja adni a bérelt járművek egy részét.

A másodosztályúként közlekedő, egykori elsőosztályú kocsikat visszaadta a HKX a tulajdonosuknak, nem kellenek már a kék-fehér kocsik

A magánvasút beindítása óta szolgált több-kevesebb kék-fehér színezésű, a Netinera (korábban Arriva) csoporthoz tartozó Länderbahn kocsijai közül a magáncégnél. A legutóbbi időkben összesen öt ilyen járművet használtak Hamburg és Köln között. Ám a menetrend legutóbbi „optimalizálásával” feleslegessé váltak, ki tudták vonni őket a forgalomból. Így 2014. május 5-én, közel két évnyi szolgálat után elvált a Länderbahn és a HKX útja, a kocsikat a 183 002-es pályaszámú mozdony visszavitte Münchenbe.
Az öt személykocsi nem mellesleg a kifejezetten kényelmes, egykori DB-s Avmz111-es sorozatba tartozó jármű volt, a HKX indulásakor még úgy aposztrofálták, hogy az egykori Rheingold-vonatok kényelmét idézik majd meg a járművek.

A NOB-tól bérelt ingavonatokkal is közlekednek a HKX járatai. A képen látható „married-pair” szerelvény azonban nem a HKX zászlaja alatt, hanem a NOB vonataként indul hamarosan az altonai pályaudvarról Westerland felé
(fotók. Magyarics Zoltán)

A HKX jelenleg a Nord-Ostsee-Bahntól bérelt „married-pair” kocsikból álló ingavonattal, valamint a NOB-tól bérelt ex-DR-es személykocsikkal, illetve különféle magánszolgáltatóktól bérve vett egy-egy személykocsival fedi le az utazási igényeket. Arról egyelőre nincs szó, hogy mégis mivel és mikor mennének majd Berlinbe, de a Berlin és Köln közötti szolgáltatáshoz jármű szükséges majd, mert az már világos, hogy az egykori ÖBB-s 4010-es motorvonat betétkocsijainak felújításából aligha lesz bármi is.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.