2014. 11. 06.

Megjöttek a Scaniák

Megérkezett az első két sorozatjármű a BVG számára épített Scania-buszokból. Az Indira-Gandhi-Straßén lévő garázsban már gyakorolnak a buszvezetők és hamarosan forgalomba is állhatnak az új autóbuszok.


Már Berlinben van az első két sorozatjármű a BVG számára épített Scania Citywide csuklósbuszokból. Az első két, 4428-as és 4429-es azonosítószámú jármű már az Indira-Gandhi-Straße buszgarázsban várja a járművezetőket és az ígéretek szerint hamarosan a nagyközönségnek is bemutatkoznak majd a buszok – írja a garázs nem hivatalos facebook-oldala.

Az első két sorozatban épített Scania Citywide a BVG garázsában. A prototípus kocsi már a nyáron megérkezett

Az interneten fellelhető képek szerint a buszok az X9-es viszonylaton (S+U Zoologischer Garten ◄► Flughafen Tegel) jelennek majd meg. A 4427-es azonosítójú kocsi ezen a viszonylaton próbázik jelenleg is.

Az X9-esre „táblázott” 4427-es kocsi a Hertzallén, a Zoologischer Garten közelében fekvő hatalmas buszvégállomáson
(a képek forrása: BVG Omnibus Betriebshof Indira-Gandhi-Straße / facebook)

Ahogy korábban is írtuk: a BVG 2014 és 2017 között összesen 156 darab, 18 méter hosszú, 320 lóerős, Euro-6-os motorral felszerelt csuklósbuszt rendelt a svéd gyártótól. A döntésben akkor szerepet játszott az, hogy a buszok teljes élettartamára vetített üzemanyag és fenntartási költség a többi indulóhoz képest alacsonyabbaknak bizonyultak a számítások szerint. Emellett pedig a svédek díjmentesen képzik ki a sofőröket és a szerelőket is. A buszok beszerzésére 50,7 millió eurót, hozzávetőlegesen 15,2 milliárd forintot fordít a BVG. Ez azt jelenti, hogy egy-egy autóbusz 325 ezer euróba, mintegy 97,5 millió forintba kerül. A BVG a forrásokat saját maga biztosítója a rendelkezésre álló fejlesztési pénzekből.

Halász Péter

1 megjegyzés:

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.