2014. 12. 31.

Jöhetnek a Schlierenek

Eredményt hirdetett a MÁV-START a használt vasúti személykocsikra kiírt tenderében. Nem titok: az ÖBB szállíthat összesen ötvenöt személykocsit.


Jöhetnek a MÁV-START-hoz az ÖBB-nél feleslegessé vált „Lange Schlierenwagenek”: eredményes volt a MÁV-START közbeszerzési eljárása, amelynek keretében 6,5 millió eurót, hozzávetőlegesen 2 milliárd forintot költenek majd a 49 személykocsi és további 5 vezérlőkocsi beszerzésére. A beszerzésről korábban már írtunk a RegionalBahn lapjain és megismerkedhettük a típus történetével is.
Érdekes kitétel volt, hogy a vezérlőkocsik esetében legalább hat kerékpárhelynek kell rendelkezésre állnia. Ezen felül azonban különösen érdekes az, hogy a MÁV-START 470-es sorozatú mozdonyaival való együttműködést is kikötik az ingavonati üzemben.
Kérdés, hogy vajon a tíz Teknőhöz passzoló hat vezérlőkocsi valóban tolt üzemben közlekedik-e majd vagy úgy járnak, mint a használt német személykocsik, amelyekhez ugyan átalakították a „Cirmos” mozdonyokat, ám ingavonati üzem érdemben sem ezekkel, sem a TRAXX-okkal nem volt – eltekintve néhány gyenge és rövid ideig tartó próbálkozástól.
Arra vonatkozóan, hogy milyen átalakítások szükségesek a járművek honosításához és milyen vonalakon jelennek meg, nincsenek még megbízható információk. Az ügyben keressük a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságát – reméljük, hogy a korábbiakkal ellentétben végre sikerül érdemi választ is adni a MÁV-csoport sajtókapcsolatokért felelős munkatársainak. Ha így lesz, azt természetesen megosztjuk olvasóinkkal.
Frissítés, 2015. január 18., 20:55
Bár a MÁV-csoportot megkerestük, a Kommunikációs Igazgatóságtól nem kaptunk választ megkeresésünk elküldése után két héttel sem; viszont a közérdekű adatként kikért pályaszámlistát, legalábbis az eredeti osztrák pályaszámok tekintetében megkaphattuk. A kocsik honosításának egyes részleteiről szóló írásunk ide kattintva olvasható.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.