2015. 07. 24.

Villamosít a Regiobahn

Düsseldorf térségében egyetlen S-Bahn-viszonylat van, amelyen a mai napig még dízelmotorkocsik közlekednek. A hangsúly azonban azon van, hogy „még”, hiszen hamarosan indul a vasútvonal villamosítása és napirenden van a villamos motorvonatok beszerzése is.





Jól halad a Regiobahn vonalának építése Mettmann és Wuppertal között. Ennek kapcsán jelezte a regionális vasúttársaság, hogy villamosítani tervezi nem csak az új szakaszt, hanem a meglévő vonalait is. Ez egyébként a Düsseldorf-Gerresheim–Mettmann–Wuppertal és a Neuss Hauptbahnhof–Kaarster See vonalakat érinti. A társaság elképzelései szerint a vonatok itt a nagyvasúti pályáknál megszokott 15 kV 16,7 Hz-es váltóáramról üzemelnének.

A Regiobahn a meglévő dízel-Talentek mellé venne három villamos motorvonatot, de hamarosan a teljes flotta lecserélése is időszerűvé válik: napirenden van a teljes vonalhálózat villamosítása, így a DB-s vágányokon sem kormozná a drótot a dízel motorvonat. Képünkön éppen Neuss-Rheinpark Center megállóhoz érkezik egy Kaarster See felé tartó Talent-páros

A vasúttársaság még májusban tette közzé ajánlattételi felhívását, amelynek keretében három, legalább 190 ülőhelyes és legalább 100 km/h-s sebességre alkalmas motorvonatot vásárolnának. Ám a hírek szerint nem csak az új szerelvények jöhetnek szóba, felmerült ugyanis a DB AG-nál feleslegessé váló 420-as motorvonatok átvétele.

A DB-nél búcsúznak a 420-asok (bár Münchenben azért van még igény a szolgálatukra), a Regiobahnnak viszont jó lenne legalább átmeneti megoldásként a dinamikus szerelvény

Ez utóbbi lépés gyors és kézenfekvő megoldás lenne, hiszen a Regiobahn saját vonalain is az S-Bahn-szabványoknak megfelelő magasperon van, a társaság pedig nagyrészt a DB-vel közös síneken üzemelteti az S-Bahn-rendszerben illesztett járatait. Első körben azonban a villamos üzemű járművek még csak Mettmann és Wuppertal között járnának, a további szakaszok villamosítása után azonban újabb szerelvények vásárlása is időszerűvé válik. Az üzlet amúgy is esedékes, hiszen a dízel-hidraulikus Talent-motorvonatok nem kifejezetten a sűrűn megálló, sűrűn elinduló járatokra lettek kitalálva, ráadásul a legrégebbi Talentek már 1999 óta szolgálnak a viszonylaton.

A Regiobahn vonalain magasperonok vannak, a villamosítás után akár a meglévő S-Bahn-motorvonatok, így a 420-asok alkalmazása sem okozhat gondot, sokkal inkább a nyitóképen is látható állapot, amivel Neussban lehet találkozni, okozhat fejtörést, hiszen itt nem 96 centis magasperonok várják az utasokat. Képünk Kaarster See végállomáson készült 2011. augusztus 19-én
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.