2015. 11. 15.

Itt az új menetrend

A határidőket pontosan betartva, szépen csendben és a szokásos sunnyogás keretében tette közzé a MÁV-START a jövő évi menetrendjét az interneten. De legalább elérhető már, ez is valami.






A MÁV-START az elmúlt években kialakult tájékoztatási gyakorlatának megfelelően, csendben sunnyogva tette közzé a „MÁV-csoport” honlapjának eldugott szegletében a 2015-2016-os évad menetrendjének éppen aktuális változatát, benne nagyjából azokkal a változásokkal, amiket belengettek, majd egy részét a nyilvánosságtól megrettenve visszavonta a ritkítási tervek atyja és a MÁV-START vezérigazgatója, Csépke András. Nyilván piszkosul kellemetlen a MÁV-START kommunikációját is irányító MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságnak közleményt kiadni menetrendi témában, amikor minden ezzel foglalkozó médium elsősorban a járatritkításoktól, az értelmetlen és gazdaságilag nem indokolható döntésektől hangos. De ezen ne is akadjunk fent, a MÁV-csoportnál már komoly hagyománya van a sunnyogó kommunikációnak: legyen szó vágányzárról, annak meghosszabbításáról; áremelésről gyorsvonati felárról vagy éppen menetrendváltásról.
Mindenesetre most tehát itt van az új menetrend, tanulmányozhatjuk végre, ha letöltjük az úgynevezett MÁV-csoport honlapjáról.

Jegyvásárlás az nincs

Bár új menetrend az van, a jegyvásárlás, főleg az internetes felületen (ami csodálatos módon nem került még át a „MÁV-csoport” doménje alá) egyelőre még nem lehetséges a menetrendváltáson túli dátumokra. Sőt, az elmúlt évek tapasztalatait figyelembe véve hiába szeretne az utas a vasutasokat is tehermenetesítő, kényelmes módon jegyet váltani, erre még heteket kell várnia. Vagy állhat sorba a belföldi vagy éppen nemzetközi pénztárban, ha mondjuk Bécsbe szeretne utazni karácsony előtt – feltéve, ha ott már felszabadították a jövő évadra szóló kontingenseket, ugyanis ez is kétséges még. Igaz, az ÖBB és a DB is hónapok óta árulja a jegyeit az internetes felületen, ez a MÁV-csoportnál egyszerűen megugorhatatlan feladatnak tűnik alig egy hónappal a menetrendváltás előtt is. És ez így van már évek óta, de láthatóan egyik eddig hivatalban volt értékesítési vezetőt sem zavart a probléma, csak az utasokat.

Halász Péter

16 megjegyzés:

  1. Olyan vonalakon is történt járatritkítás, ami eddig szóba se került (5, 45, 81, 82, 85, 135 és még ki tudja...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fasza 80-as vonali gyorsvonati járatritkításoknak köszönhetően a gyöngyösi 35614-nek Budapest felől nem is lesz csatlakozása. Biztos a Bhv ablakában fognak lógni az emberek a tömegtől.

      Törlés
  2. Az 1-es vonalat néztétek? Há' "mi folyik Gyöngyösön"? Nyista gyors, csak IC meg személy, ahol a szombathelyi és soproni ic-ket több helyen megállítják (ez az intercity név megcsúfolása), ráadásul nem is tökéletesen ütemben, a soproniak a nap egyik felében óra 05-kor indulnak. Hmmm... mire gondolt a költő? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tudható volt, korábban már írtunk róla:
      http://www.regionalbahn.hu/2015/10/menetrendtervezet-2015-2016-oktober.html
      http://www.regionalbahn.hu/2015/04/menetrend-2016-elso-tervezet.html

      Törlés
    2. Igen, olvastam is, csak hogy nem tartják a szombathelyi / soproni ic-knél az 1 órás (a fővonalon pedig a félórás) ütemet, az a furcsa. Nincs forgalmi indoka, amiért délelőtt 5 perccel, délután pedig pontosan váltott ütemben indulnak a soproniak... hacsak nem a Keleti kijárat szűkössége

      Törlés
    3. Az egyik ok valóban a Keleti kapacitása, a másik pedig (bár ezt a végleges változatban nem tudjuk még, csak sejtjük), hogy eltérő sebességű menetvonalakat kapott a kétféle járat.

      Törlés
    4. A szombathelyi 160-as, a soproni 140-es menetvonalon fog menni, mert s GYSEV kocsijai csak ennyit tudnak... És valaki igazán megmondhatná hogy hogyan fogok kerékpárral a Fertő-tóra menni, mert ez botrány....

      Törlés
    5. Igen, olvastam is, csak hogy nem tartják a szombathelyi / soproni ic-knél az 1 órás (a fővonalon pedig a félórás) ütemet, az a furcsa. Nincs forgalmi indoka, amiért délelőtt 5 perccel, délután pedig pontosan váltott ütemben indulnak a soproniak... hacsak nem a Keleti kijárat szűkössége

      Törlés
    6. Dezső: Viszont ha a Keleti kijárata lenne a necces, akkor délután is (indulóban) el lenne tolva a menetvonal. Hacsak a reggeli 120a vonali 20 perces ütemben van elhantolva az eb teteme.

      Áron, szerintem személyvonattal és átszállással. :) Vagyis :(, mert az IC-ken nem lesz nagypakli, ahogy a cégeket ismerem.

      Törlés
  3. Nem mondom, hogy könnyen értelmezhető számomra ez a fajta menetrend, de úgy tűnik, sajnos a 10-esen jól kiszúrnak egy rakás pápai Bpen tanuló egyetemistával... Milyen későn szokták ilyenkor frissíteni az elvirát?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy-két nappal menetrendváltás előtt frissül az ELVIRA az eddigi tapasztalatok szerint. Talán most nem így lesz.

      A 10-es vonali vonatok elvágásáról mi már szóltunk előre... :(

      Törlés
    2. Tudom, követtem is (ismerőseim hülyének is néztek, hogy miért terjesztek ilyet), de bíztam a csodában...

      Törlés
  4. A MÁV szokásos ekézése nagyon unalmas már... aki a menetrendeket keresi, ezt is simán megtalálja.
    Esetleg egy külön névre szóló e-mailt vártak, vagy a MÁV honlapján egy hatalmas "Vasútbuzik, a 2015/16-os menetrendet a honlap egy eldugott szegletéből letölthetitek! Üdvözlettel: Bandi bá" felugró reklámmal kellett volna felhívni a figyelmet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Személy szerint utasbarát kommunikációt és a máshol szokásos átlátható, időben megkezdett egyeztetési folyamatot várnám el.
      Másfelől a napi és szakmai sajtónak igenis küldhetnének emailt e folyamat mérföldköveinél (sajtócímlista).

      Törlés
    2. A sajtólistára az ÖBB és a DB AG, de még a magyar BKK is kiteszi az ilyen jellegű változásokat. A MÁV-nál ez kimaradt (tapasztaljuk). A felugró ablak meg nem is hülyeség, elég komoly érdeklődés van a menetrend iránt, amit az ELVIRA természetesen még mindig nem ismer – ezt viszont elég sokan használják, szóval annak a felületén sem ártana kommunikálni, neadjisten feltölteni az adatbázist és megoldani, hogy működjön az, ami a HAFAS esetében működik. Netán elengedni végre a mutyi-ELVIRÁ-t és HAFAS-t használni?

      Törlés
    3. Engem érdekelt a menetrend, nem mint vasútbuzit, hanem mint utast, kerestem, de nem találtam meg. Mint arról már szó volt, az elvira nem ismeri, és a honlapon sincs nyoma. A helyén - Belföldi utazás --> Menetrendek - nincs (a főoldalról nem is beszélve), és nekem mint utasnak nem feladatom rájönni, hol van, ha a logikus helyén nem elérhető. Szóval a 'simán megtalálja' "érv" máris megbukott.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.