2016. 09. 29.

Forgalomban az osztrák kocsik

Forgalomba állította az első felújított, használtan az ÖBB-től vásárolt személykocsijait a GYSEV. A távolsági forgalomban komoly fejlődést hoznak majd ezek a járművek, hiszen az IC-kben eddig a „repcevasút” meglehetősen lelakott második generációs IC-kocsijai jártak kizárólag.



Szeptember 28-án mutatta be a sajtó képviselőnek a GYSEV Sopronban az első felújított, az ÖBB-től használtan vásárolt távolsági forgalmú személykocsijait. A járművek a bemutató után forgalomba is álltak, ezzel jelentős színvonalbeli előrelépést garantálva a Budapest és Sopron között közlekedő IC-járatokon.
Mint ismeretes, a GYSEV eleddig az általa kiállított IC-szerelvényekben a Dunakeszin az 1990-es évek közepén főjavított és többféle műszaki felszereltségű, részben osztrák forgalomra is alkalmas második generációs IC-kocsikat járatott. Ezek a kocsik azonban az eltelt mintegy két évtized során megérettek az alapos felújításra, a színvonal fenntartása pedig egyre több gondokat okozott a vasúttársaságnak. Így jöhetett létre, hogy az év elején az ÖBB-vel megállapodtak 26 használt, de jó állapotú személykocsi beszerezéséről.

Az ÖBB-től érkezett személykocsik megújultak kívül és belül is – folyamatosan állnak szolgálatba Budapest és Sopron között a járművek

A járműveket a Dunakeszi Járműjavító Kft. telephelyén alakították át a GYSEV igényei szerint. A 21-90-es és 31-90-es középszámú kocsikban 11 fülke és kocsinként 66 ülőhely van. A belső tereket teljesen felújították, új burkolatok és üléskárpitok várják az utasokat és zárt rendszerű WC, valamint klímaberendezés is van a kocsikban. A 31-90-es középszámú kocsik esetében a tizenegyből öt elsőosztályú fülke, itt az ülések – az ÖBB-hez hasonlóan – bőrborítást kaptak, a csomagtartó pedig üveglapokból áll. A kocsikon elektronikus kijelzők mutatják az útirányt és a kocsik számozását is.

Fent a másodosztályú, lent az elsőosztályú fülke látható. A wifiszolgáltatás és a konnektor magától értetődő a fedélzeti kínálatban
(fotók: GYSEV)

A GYSEV vezérigazgatója, Kövesdi Szilárd az átadáson úgy fogalmazott: „Az InterCity-vel történő utazás feltételeinek javítása egyik legfontosabb célkitűzésünk volt az elmúlt években. Nagy öröm számomra, hogy a 26 IC-kocsi közül az első három már szolgálhatja az utasokat, az pedig külön büszkeséggel tölt el, hogy a felújításban a GYSEV szakemberei is komoly részt vállaltak. Használt kocsikat vásároltunk az ÖBB-től, de az átalakítás után a járművek véleményem szerint tökéletesen megfelelnek a mai kor elvárásainak.”
A kocsik folyamatosan, még az ősz folyamán forgalomba állnak, előbb Budapest és Sopron, majd később Budapest és Szombathely között is.

Halász Péter

5 megjegyzés:

  1. SZépek lettek:) És a rági vagonokkal mi lesz? Közlekednek még vagy elbontják őket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyilván közlekedni fognak továbbra is a gyors/sebes/személyvonatokban, vagy pedig tovább (mondjuk kölcsön) passzolja a MÁV-nak az ő ic-neik megerősítésére végre, ami már nagyon szükséges lenne, főleg itt Keleten és itt még ez is bőven színvonalemelkedést hozna (habár ugysemez lesz a befutó megoldás, a máv-éknál nem szokás ésszerűen goldolkodni, nekünk még ezek az ÖBB-sek sem kellettek, pedig nekünk is kínálták őket viszonylag nagyon jó áron-legalÁbbis ezért a minőségért, hiszen Európa legjobb személykocsijai ezek)!....

      Törlés
  2. "A kocsikon elektronikus kijelzők mutatják az útirányt és a kocsik számozását is."

    Ez a kijelző rajta van valahol a képeken?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze van, csak nem nagyon látszik. A kis mozdony belógós kép és a kocsi külsejét mutató képen kibogarászható, mert pont a másik ajtónál található a kijelzője a wc melletti ablakban.

      Törlés
  3. Forgalomba kerülnek a 17-es vonalon, pl: a Szombathely-Pécs távolsági vonatokba.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.