2016-09-29

Forgalomban az osztrák kocsik

Forgalomba állította az első felújított, használtan az ÖBB-től vásárolt személykocsijait a GYSEV. A távolsági forgalomban komoly fejlődést hoznak majd ezek a járművek, hiszen az IC-kben eddig a „repcevasút” meglehetősen lelakott második generációs IC-kocsijai jártak kizárólag.



Szeptember 28-án mutatta be a sajtó képviselőnek a GYSEV Sopronban az első felújított, az ÖBB-től használtan vásárolt távolsági forgalmú személykocsijait. A járművek a bemutató után forgalomba is álltak, ezzel jelentős színvonalbeli előrelépést garantálva a Budapest és Sopron között közlekedő IC-járatokon.
Mint ismeretes, a GYSEV eleddig az általa kiállított IC-szerelvényekben a Dunakeszin az 1990-es évek közepén főjavított és többféle műszaki felszereltségű, részben osztrák forgalomra is alkalmas második generációs IC-kocsikat járatott. Ezek a kocsik azonban az eltelt mintegy két évtized során megérettek az alapos felújításra, a színvonal fenntartása pedig egyre több gondokat okozott a vasúttársaságnak. Így jöhetett létre, hogy az év elején az ÖBB-vel megállapodtak 26 használt, de jó állapotú személykocsi beszerezéséről.

Az ÖBB-től érkezett személykocsik megújultak kívül és belül is – folyamatosan állnak szolgálatba Budapest és Sopron között a járművek

A járműveket a Dunakeszi Járműjavító Kft. telephelyén alakították át a GYSEV igényei szerint. A 21-90-es és 31-90-es középszámú kocsikban 11 fülke és kocsinként 66 ülőhely van. A belső tereket teljesen felújították, új burkolatok és üléskárpitok várják az utasokat és zárt rendszerű WC, valamint klímaberendezés is van a kocsikban. A 31-90-es középszámú kocsik esetében a tizenegyből öt elsőosztályú fülke, itt az ülések – az ÖBB-hez hasonlóan – bőrborítást kaptak, a csomagtartó pedig üveglapokból áll. A kocsikon elektronikus kijelzők mutatják az útirányt és a kocsik számozását is.

Fent a másodosztályú, lent az elsőosztályú fülke látható. A wifiszolgáltatás és a konnektor magától értetődő a fedélzeti kínálatban
(fotók: GYSEV)

A GYSEV vezérigazgatója, Kövesdi Szilárd az átadáson úgy fogalmazott: „Az InterCity-vel történő utazás feltételeinek javítása egyik legfontosabb célkitűzésünk volt az elmúlt években. Nagy öröm számomra, hogy a 26 IC-kocsi közül az első három már szolgálhatja az utasokat, az pedig külön büszkeséggel tölt el, hogy a felújításban a GYSEV szakemberei is komoly részt vállaltak. Használt kocsikat vásároltunk az ÖBB-től, de az átalakítás után a járművek véleményem szerint tökéletesen megfelelnek a mai kor elvárásainak.”
A kocsik folyamatosan, még az ősz folyamán forgalomba állnak, előbb Budapest és Sopron, majd később Budapest és Szombathely között is.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.