2016. 09. 19.

InnoTrans 2016 – Premier előtti vetítés

Hivatalosan ugyan csak szeptember 20-án kezdődik, de a szakmai sajtó képviselői már egy nappal a megnyitó előtt is bepillantást nyerhettek Európa legfontosabb közlekedési kiállításának kulisszái mögé. A szakmai közönség szeptember 20. és 23. között, a nagyközönség pedig a 24-25-i hétvégén láthatja a járműveket.




A megnyitó sajtótájékoztatón felszólalók mindegyike kiemelte: a digitalizáció és az önvezető járművek nem csak fontos fejlesztési irányt mutatnak, hanem energiatakarékosságot kínálnak az operátoroknak. Ám ezek fejlesztése sem megy egyik napról a másikra, de a gyártók igyekeznek számtalan új megoldást felvonultatni, ami legalább részben segíti informatikai megoldásokkal a napi üzemvitelt, legyen szó akár hibaelhárításról, akár a menetrendtervezésről, akár a járművek karbantartásáról.

A megnyitó sajtótájékoztató felszólalói balról jobbra: Daniela Gäbel, az InnoTrans szóvivője; Philippe Citroën, az UNIFE vezérigazgatója; Dr. Ben Möbius, a VDB ügyvezetője; Herbert Zimmermann, a ZVEI ügyvezetője; Dr. Christian Göke, a Messe Berlin vezérigazgatója; Dr. Martin Henke, VDV ügyvezetője; Dr.-Ing. Roland Leucker, a STUVA ügyvezetője és Matthias Steckmann, a Messe Berlin igazgatója (nem szólalt fel)


Az idei szakmai találkozó egyik fontos szegmense az alagútépítés: a STUVA-t kéviselő Dr.-Ing. Roland Leucker kiemelte: az alagútépítés nem csak a közlekedés egyszerűen föld alá terelését jelenti, hanem a megbízható és a környezetet kevéssé terhelé közlekedési megoldásokat kínáló lehetőség. Kiemelte: az éppen csak megnyitott Gotthard-bázisalagút vagy éppen az épülő Brenner-bázisalagút vagy a leendő Fehmarn-alagút komoly változást hozhat Európa közlekedésében.

Európa életében komoly változást hoznak a már megépült és az épülőben lévő alagutak

Az InnoTranson idén hatvan országból 2950 kiállító érkezik, közülük kétszázan először jelennek meg a kiállításon. Először képviselteti magát Örményország, Azerbajdzsán, Hong-Kong, Thaiföld és Vietnam. A szabadtéri területen 123 járművel jelentek meg a kiállítók és a szektorban összesen 140 világpremierre készülnek az előttünk álló héten. A kiállítást mintegy 130 ezer szakmai látogató tekinti majd meg.

A kiállítás egyik újdonsága lesz a buszbemutató: ide elektromos hajtású járműveket kínáló gyártókat hívtak a szervezők

A Škoda a München és Nürnberg közé szánt mozdonyát elhozta a bemutatóra – a regionális járat betétkocsijait nem láthatjuk azonban Berlinben, de Bajorországban talán 2019-re szolgálatba állnak majd

Igazi szenzáció a Stadler Giruno motorvonatának részlete: a teljes vonat ennél jóval hosszabb lesz majd

A Stadlernek komoly kihívója akad láthatóan a PESA személyében: a DART motorvonatok távolsági változata a PKP InterCity színeiben van jelen Berlinben

A MÁV-START a Szolnokon gyártott mérőmotorvonattal képviselteti magát – a szomszédban a Stadler Rail járművei közül a holland FLIRT 3-as és az azeri hálókocsi látható
A sajtóbemutató alig ért véget, amikor a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságának közleménye befutott szerkesztőségünk postafiókjában. A cím szerint „Még be sem mutatták, máris tarol Berlinben a MÁV legújabb járműve” – a kérdés csak az, hogy mégis kinél aratott sikert? Erről ugyan a közleményből nem győződhetünk meg, de a nagy mellényről tanúskodik az, hogy ilyen sorokkal zárják a közleményt: „A Magyarországon e hónap elején bemutatott jármű iránt máris hatalmas az érdeklődés, »a kedd 10 órai hivatalos megnyitótól kezdve a MÁV-START, a MÁV Központi Felépítményvizsgáló (KFV) Kft. és a MÁV Vagon Kft. közös standján egymást érik majd az üzleti megbeszélések« – közölte Béli János, a MÁV KFV Kft. ügyvezető igazgatója.” Az tény, hogy a mérővonatok rendszeres vendégek a környező országokban, de azért ekkora arccal megjelenni egy európai kiállításon kissé kétes előjeleket jelent egy olyan jármű esetében, amely amúgy nem teljesen új jármű, hanem a Ganz-Hunslet által az 1990-es évek elején épített, majd bő évtizede a forgalomból kivont postakocsik felújításából jött létre.

A RegionalBahn olvasóit
Szundi Szabolcs, (a Közlekedési Osztály vendégszerzője),

Halász Péter,
Magyarics Zoltán
tudósítja az InnoTrans 2016 szakkiállításról.

1 megjegyzés:

  1. Skodának Stadlernek PESA-nak van oka büszkének lenni de a Mávnak mégis Mire? El kéne döntaniük azt is hogy most szállítanak vagy vonatot gyártanak,nem zárja ki az egyik a másikat de a MÁV jobban tenné ha saját dolgával foglakozna nem ütné bele az orrát ilyenekbe hogy InnoTrans. Ott Mozdony megy vagonygáraknak van helye meg most már ugy néz ki buszoknak is de a MÁV nagyon messze van ettől.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.