2016. 12. 11.

Képes búcsú az ÖBB InterCity-jeitől

December 10-én, az idei menetrendváltással eltűntek a menetrendből a Bécs és Salzburg között húzódó Westbahn vasútvonalról a hagyományos Intercity vonatok, helyüket újabb Railjetek vették át. Ezen vonatokról készült képeinkből szemezgetünk ez alkalommal.



Tegnap egy rendhagyó írással búcsúztattuk az IC-ket, a mai napon pedig kicsit visszatekintünk, milyenek is voltak az osztrák távolsági közlekedés zászlóshajói a Railjetek érkezéséig. Szerkesztőségünk tagjainak képarchívumából mindenféle sorrend vagy rendszer nélkül válogattunk, ezeket a fotókat találtuk!

A sort kezdjük a csemegékkel: az ÖBB mellett a GYSEV gépeinek is jutott a dicsőségből: IC-kkel közlekedhethettek a Westbahnon. Itt épp 2010 nyarán érkezik egy vihart ígérő estén a Westbahnhofra a 1047 502-es.

Ha pedig GYSEV: Magyarország első Werbelokja, a GYSEV 1047 504-ese volt, Joseph Haydnnak állított emléket a gép. Itt pedig Hütteldorfból jár ki IC-jével 2009. augusztus 25-én este.

Átmeneti állapot: a 1116 231-es 2011 őszén már Railjet-fényezésben van, de saját Railjet-garnitúra hiányában még IC-je élén érkezik Hütteldorfba.

És persze személykocsis csemege nélkül sem maradhatunk: az ÖBB-nél fellépő átmeneti kocsihiányt járműbérlettel enyhítették az osztrákok: a DB-től érkezett egykori InterRegio-kocsik főleg a salzburgi IC-kben érték el Bécset. A felvétel 2010. január 30-án készült egy „Kühlschrank-Ösi”-ről.

ÖBB Intercity tart Salzburg irányába a Bécs és St.Pölten közötti nagysebességű vonalon Tullnerfeld előtt.

Salzburg Hbf, a Kinderkino felirat és egyben ezek az extra szolgáltatást nyújtó kocsik az elmúlt években kikoptak a forgalomból.

Wels Hbf-on azóta a már sajnos az a szép nagy kék tábla sincs meg az állomás nevével, az idei menetrendben pedig már Intercity vonatok sem nagyon járnak erre.

A bregenzi IC érkezik Salzburgba.

Egy klasszikus fotóhely volt a Bécshez közeli Wolf in der Au megállóhely mellet ez, egészen addig, amíg 2015 decemberétől már nem erre jártak a távolsági vonatok a bécsi főpályaudvar megnyitása miatt.

IC feszül az ívben Wolf in der Au-nál. Archív felvétel.

Aztán az IC-k is megérték még Wien Hbf teljes üzembehelyezését, sőt még a Cityjeteket is, melynek bemutatója alkalmából készült ezen felvétel.

Wolf in der Au valamivel később, egy duplagépes IC fürdőzik a napfényben.

Klasszikus kép a Westbahnhofról, az első vágányra kígyózik be a sok átszelési váltón egy IC.

Az utolsó nap a Westbahnhofon, 2015. december 12-én.

Másnap már ilyet lehetett fotózni az osztrák főváros új központi pályaudvarán.

A bregenzi IC szokásos 9 kocsijával kaptat felfelé a behavazott Arlbergbahnon a jól ismer Braz melletti ívben Bécs felé. 

Egy mindennapi kép, egészen 2016. december 10-éig. Intercity érkezett Bécs felől St.Pöltenbe, majd halad tovább Salzburg felé. 

St.Pöltentől valamivel nyugatra gyorsít az oszloperdőben egy IC 2016 májusában.

IC-t fotózni mentünk, de nem volt valami kegyes az időjárás idén október végén Attnang és Vöcklabruck között.

Idén még egy kis nosztalgia is belefért, amikor Bécs és St.Pölten között vágányzár miatt a régi vonalon át közlekedtek a távolsági vonatok.

Ezek pedig már az utolsók. Az utolsó bregenzi IC rövid salzburgi tartózkodása alatt.

Az utolsó hagyományos IC indul Salzburgból. Ez a vonat már csak Linzig közlekedik és ennek megfelelően igencsak kurta, de innen ő az utolsó, IC843-as számmal.

Ezen a képen pedig a legutolsó közlekedett hagyományos Westbahn IC, az IC820. 23:30-kor érkezett linzi végállomására. Egy korszak vége.

Berky Dénes

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.