2017. 03. 30.

Megmarad a CarGoTram

Március 24-én újraindultak a tehervillamosok Drezdában, miután megegyezés született a DVB és a Volkswagen között: a vasúti teherpályaudvar és a városi autógyár között ismét villamosok szállítják az új autók alkatrészeit.


A 2001-ben beindított CarGoTram-szolgáltatás nemrég még úgy tűnt, hogy belefullad a Volkswagen-botrányba, ám most már más a helyzet. Az autógyártó és a város, valamint a városi közlekedési cég közötti megállapodás szerint március 24-étől ismét közlekednek a villamosok a friedrichstadti teherpályaudvar és a Großer Gartenben, a Straßburger Platznál lévő városi autógyár között.
A 2001-ben speciálisan a drezdai igényekre szabott két szerelvényt a Schalker Eisenhütte építette és egy vonat kapacitása megfelel három, egyenként 18 méteres nyerges pótkocsi kapacitásának. A villamossal való teherszállítás olcsó, gyors és nem utolsó sorban környezetbarát is, amiért most igencsak illik tenni a Volkswagennek. A vonatok eredetileg a Phaeton-t gyártó drezdai üzem kiszolgálását végezték, de a becslések szerint darabonként 28.000 euró veszteséget termelő típus gyártásával tavaly márciusban leálltak a német városban és most álltak át az e-Golf-ok építésére.
A DVB közlése szerint egyelőre csak az egyik tehervillamos tért vissza a szolgálatba, ez napi három fordulót tesz majd. A másik szerelvény várhatóan novemberben áll újra csatasorba, ekkorra végeznek a szükséges javításokkal a kocsin.
A DVB a minap tette közzé, mikor lehet kipróbálni a villamosvezetést. Április és szeptember között a meghatározott szombatokon 8 és 11 órakor indulnak az ötfős csoportok egy oktatóval, hogy 20 percenként egymást váltva megismerhessék a villamosvezetők munkáját. Elvárások is vannak: 18 éves életkor, B kategóriás jogosítvány és 65 € befizetése. A program végén mindenki kap egy emléklapot a sikeres "munkavégzésről". A lehetőség évek óta létezik, keresett és akár ajándéknak is kiváló ötlet.
Adorján Péter

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.