2018. 03. 02.

START Klub: újabb próbálkozás az átalakításra?

Az ősz folyamán letett a MÁV-START az utasok körében népszerű START Klub kártyarendszer nem éppen kedvező átalakításáról, de a dologról láthatóan nem tett le végleg. Ugyanis március 1-jén az Elvira menetrendi keresőben meglepő adatok jelentek meg a kedvezmények között.


Úgy tűnik, a MÁV-START-nál a cégvezetés csak nem tett le arról, hogy szétverje az évek óta jól működő kedvezménykártya-rendszert – többek között mi magunk is nyilvánosan tiltakoztunk az utasellenes lépések miatt. A START Klub utasok számára nem kedvező átalakításáról már írtunk az ősz folyamán, akkor láthatóan megfutamodott Csépke András és tanácsadói csapata az ötlettől, hiszen nyilvánosságra került a nem túl kedvező terv. Ám most, úgy tűnik, pont jól el lehet rejteni a rendszer szétverését a választási kampány sorosozó-migránsozó hírözönében.
Egyelőre a MÁV-START semmilyen oldalon nem kommunikálta a változást, kérdésünkre nem kaptunk választ, még elutasítót sem. A vasúttársaság ügyfélszolgálata és a sajtókapcsolatokért felelős szervezete is hallgat az ügyben.


Az Elvira oldaláról készített képernyőmentésből kiderül, hogy Csépke Andrásék többféle kártyát vezetnének meg. A START Klub 100+ (zöld) kártya lenne az, amiről korábban is írtuk, hogy csak a 100 kilométer feletti utazásoknál kínálna 50%-os kedvezményt, ezzel az elővárosi utasokat üldöznék el a kedvezményrendszertől. A témát jól ismerő forrásaink szerint ennek ára nagyjából a mostani START Klub alapkártya 30 ezer forint körüli árának felelne meg. A START Klub Standard jó húszezer forinttal többért kínálná azt, amit most az alapkártya. Összességében tehát az átlagos START Klub kártyabirtokosnak a jelenlegi kedvezményekért legalább 20 ezer forinttal kellene többet fizetnie. Kérdés csak az, hogy a MÁV-START vezetése mikor veszi elő ismét ezeket a terveket? Ugyanis egyszer sem mondták ki, hogy letettek utasellenes terveikről – erre most itt az alkalom.
A Vonatinfó applikáció publikus és béta verziójában viszont nem láthatóak ezek a kedvezményformák, hiszen az a huszadik születésnapját ünneplő rendszer helyett többnyire már a mindössze két éves és még mindig gyerekbetegségekkel küzdő JÉ-rendszerre támaszkodik. Természetesen megfutottuk a „hülye utas” által megfutandó köröket is: a MÁVDIREKT-nél azt az információt kaptuk, hogy e kedvezmények megjelenése az Elvira felületének állítólagos hibája, már jelezték az érintettek felé és nincs ilyen termék forgalomban, március 2-án már nem szerepelt a listában a két új kártyatípus.
Kíváncsian várjuk a MÁV-START bármilyen válaszát, amennyiben az a megszokottakkal ellentétben érdemi információkat is tartalmaz, megosztjuk olvasóinkkal.

Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Nem egészen értem ezt a hisztit. Miért is kellene adóforintokból finanszírozni mások ingyenes vagy kedvezményes útjait?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha gondolkodnál, nem kommenteltél volna ide ilyet.
      1. A START Klub annyira van finanszírozva adóforintokból, mint bármelyik teljesárú jegy. Semmivel sem többel.
      2. Komoly utasvonzó hatása van a kedvezményrendszernek, ami nyilván törzsutasokat jelent. Ennek pedig társadalmi szinten komoly haszna van.
      3. Komoly bevétel keletkezik, mert a jegyek ellenértéke mellett puszira letesz az érintett legalább 30 ezer forintot – vagy kártyatípustól függően akár ennél sokkal többet is.

      De ezt szerencsére nem kell értened. :)

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.