2018. 04. 25.

D metró: 40 milliárdos költségvetés

Megvan a véglegesnek tűnő költségvetése a prágai új metróvonalnak: a D jelzésű vonalon 2019-ben indulhatnak az érdemi munkák, ha a városvezetés áldását adja a végül 39,7 milliárd koronás költségvetésre.


Valamivel kevesebb, mint 40 milliárd koronára becsülik a szakértők az új prágai metróvonal költségeit. A projekt keretében a Námestí Miru és a Depo Písnice közötti szakasz épülhet meg, a költségek nagy részét 21 milliárd koronát az alagútépítés és az állomások kiépítése emészti majd fel. A vezető nélküli üzemhez összesen 6,5 milliárd koronába fog kerülni az új járműpark és a biztosítóberendezés, míg a telephely kiépítése 5,7 milliárd koronát kóstál majd a tervek szerint.
Az érdemi munkák várhatóan 2019-ben indulnak meg, előtte a szükséges előkészítő fázis jön még, többek között az ásatásokra is sor kerül, amelynek során megmentik az korabeli leleteket a sokszor valóban történelmi területen vezető vonal építése elől. Az építkezést a Pankrác állomásnál, az Arkády bevásárlóközpont mellett kezdik majd, itt épül meg az alagútfúró pajzsok indítóaknája is.
A cseh közmédia közlése szerint a vonalat már 2010-ben szerették volna megvalósítani, azonban számos vita, többek között a financiális háttér tisztázása is gondokat okozott a földterületek kisajátítása mellett, végül a DPP és a Penta Investments közös vállalata tudott megfelelő ajánlatokat tenni az ingatlanok megvásárlására – a magántőke bevonása pedig szükséges volt, miután a DPP önállóan biztosan nem tudta volna finanszírozni ezt a lépést.
Az új metróvonal 2022-2023-ra készülhet majd el, kiegészítve az 1974 óta folyamatosa bővülő és jelenleg 61 állomással rendelkező metróhálózatot.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.