2018. 07. 25.

Düsseldorfi nyári építkezések

A nyári szünidő általában minden városban az éves felújítások ideje, nincs ez másként Düsseldorfban sem. Számos helyen folynak kisebb-nagyobb fenntartási munkálatok a villamos- és Stadtbahn-hálózaton, de két helyen magasperon is épül a jövőbeli HF6-os típushoz.



A megfelelő állapotú pálya a villamosok és a Stadtbahnok számára első rangú, ezért a nyári iskolai szünet – idén ez NRW-ben július 16. és augusztus 28. közé esik – alacsonyabb forgalmát kihasználva több gerincvonalon is felújításokat végez a düsseldorfi Rheinbahn AG.

A 2016 februárjában átadott Wehrhahn-Linie keleti végén található és névadó Wehrhahn S-Bahn-állomás fölötti felüljárón valamint a Schlüterstraße / Arbeitsagentur és a Staufenplatz megállók között cserélik a vágányokat és váltókat, ezért július 27. és augusztus 1. között a Pempelforter Straße és a keleti végállomások között pótlóbusszal lehet utazni. Az U72-es vonal ugyan július 30-tól ismét közlekedik, de a 709-es villamos vonalán a Főpályaudvarhoz jut el.

Pempelforter Straße, ideiglenes végállomás. A föld alatti állomás burkolatait a Düsseldorfi Művészeti Akadémián végzett Heike Klussmann Surround mottóra készült motívumai díszítik.

Ennél nagyobb változást jelent majd, hogy a hivatalos forgalomba állási dátummal még nem rendelkező HF6-os (Bombardier Flexity Swift) típus és a 2022-es törvényi határidő miatt szükséges magasperonok építése kezdődik meg a város másik kelet-nyugati fővonalának számító vonalon. A Lierenfeld Betriebshof nevű megálló a még a '70-es évekből itt maradt burkolatú alacsony oldalperonja helyére a épül augusztus végétől egy magas középperon. Ennek következményeként a Főpályaudvar és a kocsiszín közötti üzemi vágányon valószínűleg megszűnik az eddig is alacsony volumenű utasszállítás.

A DUEWAG gyártmányú GT8SU-k kiváltására vásárolt HF6-osok megérkezéséig még utazhatunk a koros járművekkel, de már egyre kisebb eséllyel és jobbára csak az U75-ös vonalon.

Egy kocsiszínbe beálló NF6-os (DUEWAG-Siemens NGT6) a kocsiszíni megállóban. A 2113-as pályaszámú kocsi a helyi jégkorong-csapatot reklámozza.

Nem csak utasszállító járművek laknak a város legnagyobb telepén, a Schörling gyártmányú sínvályú-tisztító is innét állt ki, hogy a falevelek maradványait lemosva az őszi időben is megfelelő legyen a tapadási együttható.

A másik helyszín a Rajna másik oldalán, Oberkassel kerületben található Luegplatz lesz, ahol a munkálatokat hétfőn kezdték a megálló néhányszáz méterrel előre helyezésével. A megálló a 4 milliós látogatottságú Rheinkirmes idején fontos szerepet játszik, hiszen a helyi lövészegylet és a belvárosi egyházkerület által 1435 óta megrendezett fesztivál területéhez ez a megálló esik a legközelebb. Különböző kívánalmakat egyeztetve született meg a 60 méter hosszú szélsőperonokat tartalmazó terv, mert így a fesztivál idején mobil lépcsőkkel is felszerelhetőek a peronok, ami meggyorsítja az utasáramlást. A mindennapokban a Z-átjárók növelik majd a biztonságot, amint az a videón is látható. Az új peronok mintegy 1 év alatt készülnek el, mindössze néhány hosszított hétvégényi teljes kizárás mellett.

A 2015 óta a Köln melletti Phantasialand vidámpark reklámját viselő DUEWAG B80D és egy még a régi flottaszíneket viselő társa tartott rövid pihenőt a Luegplatz megállóban tavaly novemberben készült képünkön. (fotók: Adorján Péter)

A Luegplatz új kialakítását bemutató animáció (videó: Rheinbahn AG)

Krefeld felé továbbhaladva már szinte a városhatárnál találjuk a Löricker Straße megállót, amit csütörtök estével adtak át a forgalomnak. Ehhez nagyon hasonló lesz a Luegplatz is.

A frissen átadott Löricker Straße megállóval szinte megegyező kialakítású lesz a Luegplatz is. (fotó: Rheinbahn AG)


Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.