2018. 10. 31.

Megújuló megállók Bécsben

Az osztrák fővárosban megszokhattuk már, hogy valamit mindig újítanak a tömegközlekedés kapcsán. Ezúttal a megállóhelyek kerülnek sorra és nem először. Kérdés, hogy vajon ez lesz a véglegesen „új” megjelenés?






A közelmúltban bemutatott új dizájn a tervek szerint egységes lesz a villamos- és a buszmegállók esetében. A megállóhelyek akár 3,65 méter magasak is lehetnek és moduláris felépítésüknek köszönhetően különböző igényeknek is megfelelnek majd. A fő cél az az, hogy az utasok gyorsan tájékozódhassanak és emellett minél gyorsabb lehessen az utascsere, ne akadályozza a mozgást a megállókban az új eszköz.

Az új, egységes megállóhelyi oszlop várhatóan 2019-től városszerte elterjedhet majd

Az oszlopot úgy tervezték, hogy minden információs eszközt fogadni tud, így a hangosítóberendezést, az utastájékoztató kijelzőt és a menetrendtartókat is rögzíthetik rá. A tetején pedig a Wiener Linien kivilágítható emblémája már messziről felismerhetővé teszi a megállóhelyet. A menetrendek mellett pedig A3-as méretben a környező területek térképét is rögzíthetik az oszlopon, ráadásul ezek jobban olvashatók lesznek, hiszen a korábbi A4-es méret pont duplája lehet egy-egy menetrendi lap és térkép is.

A modern megálló jól illik a városképbe
(fotók: Manfred Helmer / Wiener Linien)

Természetesen itt is megszólalt a közlekedésért felelős városi szenátor, Ulli Sima. Szerinte a közeljövőben egységesítendő megállóhelyi struktúra jövőbemutató és a bécsi historikus városképbe is beleillik egyszerre. A mostani tesztoszlop után várhatóan 2019-ben elkezdik városszerte telepíteni az új megállótáblákat, első körben az O és a D jelzésű villamosok új építésű szakaszán találkozhatunk majd velük.
A Wiener Linien esetén persze nem ez az első „új megálló”-projekt. Legutóbb a 26-os villamos hosszabbításakor újítottak a megállóhelyek arculatán. Most a „Wien Mobil” márka futtatásához kapcsolódva újítottak az arcalaton. Kérdéses persze, hogy ez a lendület vajon egy valódi megújulás előszele vagy csak a tömegközlekedésért is felelős „városanya", Ulli Sima újabb PR-akciója csupán? Ha ez utóbbi, akkor bizony igaza van a kritikusainak, picit túl sokat szerepel a hölgy.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.