2018. 11. 12.

Újabb digitális biztosítóberendezés épül

Annaberg-Buchholz után Warnemünde is digitális biztosítóberendezést kap. A 13 kilométeres szakasz két év alatt újul meg pincétől a padlásig.






A két ütemre bontott felújítás 2020 második felében elkészülő pályafelújítás után Rostock-Bramow és Warnemünde állomások között teljesen új pálya és digitális biztosítóberendezés teszi majd könnyebbé a forgalmi dolgozók munkáját.

Első ütemben 2019 szeptemberére elkészül 9 váltó és 46 jelző cseréje a Rostock Hbf–Warnemünde szakaszon épül ki a digitális rendszer, majd 2020 májusára Warnemünde állomás 13 váltója és 20 jelzője is megújul. Warnemünde-Werft egy GS III Sp 68 típusú jelfogós és Rostock-Bramow mechanikus berendezése kerül leszerelésre, az IP-alapú kommunikációs hálózatot már most tesztelik.

A karbantartásigényes jelfogós berendezés napjai meg vannak számlálva

A teljes rendszert a Siemens szállítja, a szükséges engedélyeket június 1-ig szeretnék megszerezni, a rendszer továbbfejlesztéseként az ETCS kiépítése is megvalósul majd a jövőben. A rostocki S-Bahn is profitál majd, a vonalankénti követési idő 15 percre csökkenhet és a tengerjáró hajók különvonatai is könnyebben beilleszthetőek lesznek a menetrendbe.

A digitalizáció már elkezdődött: a DIANA névre keresztelt egység a váltóhajtóművön átfolyó áramot figyeli és hiba esetén riasztja az illetékes szakszolgálatot. (fotók: Oliver Lang / DB AG)

Adorján Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.