2019. 05. 30.

Újfent a Bombardierre várnak

Úgy tűnik újfent nincs szerencséje az ÖBB-nek az egyik házi szállítójával. Gyártásszervezési és engedélyeztetési problémák állhatnak az újabb fiaskó hátterében.







Nem mondható túl szerencsésnek a TALENT-motorvonatok történelme, különösen a második széria óta. A '90-es évek elején még az önálló aacheni Waggonfabrik Talbot által billenőszekrényesnek fejlesztett dízel motorvonatok mindössze 15 példányban épültek a Norvég Államvasút (NSB, manapság Vy) számára eredeti kivitelükben. További összesen 198 példány épült elektromos hajtással az ÖBB és a MÁV részére, a maradék 567 darab dízel-mechanikus vagy dízel-elektromos hajtással épült meg.

Már a Bombardier Transportation égisze alatt került kifejlesztésre az azóta is vitatott megítélésű Talent 2 sorozat, ami gyakorlatilag a német piacra megrendelt 397 példányon kívül nem is található meg máshol. Ezt a hátrányt kívánta ledolgozni a gyártó, amikor 2016-ban bemutatta a Talent 3-at.

Az első 104 méteres 4758-as sorozatú egységek Vorarlberben kezdenének

Az első nagy megrendelést még a megjelenés évében az ÖBB adta le 300 egységre, majd tavaly az FS érdekkörébe tartozó Die Länderbahn Rajna-vidék-Pfalz tartományban aktív vlexx nevű cége és a főképp Baden-Württemberg tartomány tulajdonában lévő SWEG rendelt 21 és 12 egységet különböző hosszokban. Viszont a Bombardier évek óta tartó belső problémái miatt megint késnek a szállítással és a forgalomba állítással: május elején az ÖBB kénytelen volt lemondani a bregenzi bemutatót és szinte biztos, hogy nem sikerül megszerezni az engedélyeket júniusban sem. A próbafutások lassan egy éve folynak, eddig nem sok látható eredménnyel. Iparági hírek szerint különböző, a felek által megnevezni nem kívánt műszaki problémák hátráltatják a folyamatokat és az ÖBB már időpontot sem közöl az új szerelvények forgalomba állítását illetően.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.